۰

توییت عجیب سلاح ورزی درباره شیل نفت

میز نفت - حسین سلاح ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در واکنش به خبر قدیمی کشف شیل نفت در ایران از کلمه احمقانه استفاده کرد.
حسین سلاح ورزی | میز نفت
حسین سلاح ورزی | میز نفت
به گزارش میز نفت، حسین سلاح ورزی در توئیتر نوشت:« یک مدیر دولتی از کشف ۱۰ منطقه نفت شیل و بهره‌برداری با مدل بومی خبر داده! ‏مهمترین‌منبع استخراج نفت شیل، آب است. در کشوری که آب برای خوردن هم بعضا مشکل دارد، فکر کردن به این ایده ها فقط از احمق ها برمیاد. ‏وانگهی با آب لیتری چند در ایران استخراج نفت شیل ارزان تر از امریکا میشه.»

توییت حسین سلاح ورزی درباره شیل نفت - میز نفت

بر اساس این گزارش، مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲.۵ میلیارد بشکه معادل نفت به ذخایر نفت خام و گاز طبیعی ایران با اکتشافات جدید اضافه شده است.

فکور با بیان اینکه "امکان برداشت منابع شیل‌های نفتی در لرستان با استفاده از توان شرکت‌های ایرانی وجود دارد"، گفت: روشی که برای برداشت این منابع در برنامه داریم، یک مدل بومی است و این مدل پیش از این در نقاط دیگر جهان از جمله امریکا اجرایی نشده؛ از اینرو در حال انجام کارهای ثبت جهانی این مدل هستیم.

وی افزود: با استفاده از این روش می‌توانیم نفت با API ۴۲ از منابع شیل‌های لرستان برداشت کنیم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: برداشت شیل‌های نفتی در امریکا حدودا بشکه‌ای ۴۰ دلار هزینه دارد، اما با روشی که ما در نظر داریم، تولید نفت شیل در لرستان، حدود ۲۵ دلار در هر بشکه هزینه در برخواهد داشت.
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 37421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *