۰

خبری خوش برای وزارت نفت/ تعیین نرخ خوراک از مجلس خارج شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه براساس آنچه در جلسه عصر روز دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد، قیمت گذاری خوراک گاز و مایع پتروشیمی‌ها در اختیار دولت قرار گرفت، اضافه کرد: البته این مصوبه باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.
به گزارش «ميزنفت»، موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: براساس آنچه در جلسه عصر روز دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد، قیمت گذاری خوراک گاز و گازمایع پتروشیمی‌ها در اختیار دولت قرار گرفت و این نتیجه‌گیری کمیسیون به صحن علنی مجلس ارائه و درباره آن رای‌گیری خواهد شد.

وی افزود: دولت بر این اساس باید با توجه به ملاحظاتی چون نرخ‌های داخلی و خارجی و رقابت با کشورهای همسایه، نرخ‌های متعادلی را برای قیمت خوراک وضع کند و این نرخ‌ها حداقل ۱۰ سال نوسان نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: قرار شد اگر گاز پتروشیمی‌ها قطع شد دولت خسارت آن را پرداخت کند و در عین حال کود اوره نیز با قیمت تکلیفی به فروش نرسد و اگر قرار شد دولت یارانه‌ای به کشاورزان بدهد آن مابه‌التفاوت را به مصرف کنندگان پرداخت کند.

ثروتی ادامه داد: در عین حال قرار شد برای طرح‌های توسعه‌ای جدید با توجه به محل قرار گرفتن آنها و توسعه مناطق محروم ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف در قیمت خوراک در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه این شیوه قیمت‌گذاری به رانت منجر نخواهد شد، گفت: دولت براساس هزینه فرصت مصارف مختلف گاز نرخ‌های ترجیحی منطقه‌ای، سودآوری سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را تعیین خواهد کرد.
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 4070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *