۰

افت بهای نفت، تهدید سیستم بانکداری ضد گلوله کانادا

ام کانادا در میان 5 تولیدکننده اول انرژی جهان و صادرکننده صرف نفت به چشم می¬خورد. بنابراین بر اساس تحقیقات جدید افت شدید بهای نفت خطرات زیادی را متوجه این اقتصاد وابسته به نفت می کند.
افت بهای نفت، تهدید سیستم بانکداری ضد گلوله کانادا
به گزارش «ميزنفت» به نقل از اخبار بانک، اقتصاد وابسته به نفت کانادا بعنوان يکی از ۵ تولیدکننده اول انرژی در جهان از افت بهای نفت متاثیر خواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست، در نتیجه این تغییر بانک های کانادا با موج درخواست وام از سوی تولیدکنندگان انرژی رو به رو می شود.

از سوی دیگر، یکی از مشکلات، تعطیلی تجارت های مربوط به نفت و تغییر نرخ بیکاری در کانادا است.

البته خطرات تهدیدکننده بانک های کانادا لزوماً از دید وام دهی به شرکت های نفتی نیست بلکه از دید گسترده تر با کاهش اشتغال در صنعت نفت، شوک درآمد منفی و ثروت را برای بسیاری از خانواده ها به همراه دارد و از طریق تاثیر بر وام های مختلف بر ترازنامه بانکی کانادا تاثیر گذار خواهد بود.

از مدتی پیش شکاف های صنعت نفت این کشور احساس شد. از دید گسترده تر خطرات زیادی متوجه سیستم بانکی است و فرصت های اندکی برای رشد باقی می ماند.

موج خسارات ریزش بهای نفت هنوز تمام نشده است اما اگر این کاهش قیمت به انفجار شرکت نفتی از درون منجر شود، در نهایت عده زیادی خوشحال و راضی نخواهند بود.
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 4286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *