۰

میزان تولید نفت روسیه در سال 2014

تولید نفت روسیه با دستیابی به میانگین روزانه ١٠,٥٨ میلیون بشکه در سال ٢٠١٤ به بالاترین میزان خود در دوران بعد از فروپاشی شوروی سابق رسید.
میزان تولید نفت روسیه در سال 2014
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، انتشار داده‌های وزارت انرژی روسیه جمعه (١٢ دی ماه ٩٣) نشان داد که تولید نفت این کشور با دستیابی به میانگین روزانه ١٠,٥٨ میلیون بشکه در سال ٢٠١٤ به بالاترین میزان خود در دوران بعد از فروپاشی شوروی سابق رسید. 

براساس این گزارش، افزایش ٠,٧ درصدی تولید نفت روسیه در سال گذشته میلادی ناشی از افزایش تولید شرکت های کوچک و غیردولتی این کشور بوده است. این شرکت ها با افزایش ١١درصدی تولید خود، آن را به سطحی بالاتر از یک میلیون بشکه در روز رساندند. 

در نتیجه، روسیه در آخرین ماه از سال ٢٠١٤ میلادی توانست تولید نفت و میعانات گازی خود را به روزانه ١٠,٦٧ میلیون بشکه برساند. 

در همین حال، صادرات نفت خام روسیه از طریق شرکت انحصاری خطوط لوله این کشور، ترانسنفت، با کاهش ٥ درصدی به ١٩٥,٥ میلیون تن رسید که این کاهش صادرات نیز ناشی از افزایش تقاضای داخلی و فعالیت پالایشگاه ها بود.
صادرات نفت روسیه به چین هم به رکورد جدید ٢٢,٦ میلیون تن، معادل روزانه ٤٥٢ هزار بشکه رسید که افزایش ٤٣ درصدی را نسبت به یک سال قبل از آن نشان می‌دهد.
افزایش قابل توجه صادرات نفتی روسیه را به چین می‌توان ناشی از سیاست جدید مسکو برای متنوع سازی مشتریان انرژی خود دانست. 

این گزارش حاکی است، در حالی که تولید کنندگان نفت روسیه در نیمه نخست سال ٢٠١٤ یعنی زمانی که قیمت نفت به بالاتر از ١١٣ دلار در هر بشکه رسیده بود، روی این افزایش قیمت سرمایه‌گذاری کرده بودند، در انتهای این سال با سقوط قیمت نفت مواجه شدند. 

نیمی از منابع بودجه روسیه از طریق فروش نفت و گاز تامین می‌شود.
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 4545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *