۰

درخواست از هاشمی برای مذاکره با عربستان

محمدرضا تابش از تهیه طرحی در مجلس برای ایجاد حسابی به منظور واریز درآمدهای نفتی در مجلس خبر داد و گفت: قیمت نفت در بودجه واقعی دیده شده اما مجلس تلاش می کند که برای واقعی تر شدن قیمت را به ۶۰ تا ۷۰ دلار برساند و حسابی ایجاد شود که درآمدهای نفتی در آن ذخیره شود.
درخواست از هاشمی برای مذاکره با عربستان
به گزارش «ميزنفت» به نقل از جماران، نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که درآمدهای نفتی در یک حساب ویژه پس انداز شود، متناسب با ضرورت ها در بودجه قابلیت هزینه شدن را خواهد داشت.

تابش با بیان اینکه مجلس و دولت نسبت به اداره کشور با حذف درآمدهای نفتی از لایحه بودجه موافق هستند، گفت: چیزی که مجلس و دولت با هم بر آن متفق هستند، اینست که ما می توانیم با حذف درآمدهای نفتی از لایحه بودجه، کشور را اداره کنیم. گرچه حذف منابع نفتی در اقتصاد کشور امکان پذیر نیست، اما با حذف آن در بودجه کل کشور می توانیم پیامد خوبی به دنیا بدهیم.

وی در دامه خاطرنشان کرد: مهمترین مولفه اینست که ما به عنوان نماینده بودجه جاری را اضافه نکنیم و سعی کنیم ۲۰ -۳۰ هزار میلیاردی که از درآمدهای نفتی به بودجه می آید، کاهش دهیم. باید سختگیری را از خودمان شروع کنیم.

به گفته تابش، روند قیمت نفت علیرغم فراز و نشیب ها بین ۶۰ تا ۷۰ دلار است و قرار نیست پایین تر بیاید یا از این بالاتر هم نمی رود. بنابراین دولت رقم بودجه ۹۴ را واقعی دیده است و ما برای واقعی تر شدن می توانیم قیمت نفت را بین ۶۰ تا ۷۰ دلار ببینیم.

این نماینده مجلس معتقد است: قیمت نفت نشات گرفته از فعل و انفعالات سیاسی است و عربستان نقش تعیین کننده ای دارد. لذا باید از طریق دیپلماسی این مساله را دنبال کنیم و خود عربستان هم باید توجه کند که در این کاهش بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار متضرر می شود.

وی در خصوص احتمال سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به عربستان پیرامون موضوع کاهش قیمت نفت اذعان داشت: برخی روحانیون عالی رتبه و مراجع از آیت الله هاشمی خواسته اند که با عربستان مذاکره کند، اما با توجه به تحولات در عرصه سیاسی و قدرت عربستان که در حال تضعیف است و افزایش قدرت منطقه ای و بین المللی ایران، این کار خیلی به مصلحت نیست.

تابش گفت: اگر زمینه سازی های بیشتری صورت بگیرد و اعتماد بیشتری بین دو کشور ایجاد شده و رفع کدورت شود در آن شرایط رفتن آیت الله هاشمی کارساز است.
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 4588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *