۰

افت قیمت نفت، بودجه 94 را تا 30 درصد تحت تاثیر قرارمی دهد

عضوکمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به اینکه مبنای فروش نفت در لایحه بودجه سال آینده؛ 72 دلار پیش بینی شده و این در حالی است که قیمت نفت به زیر 50 دلار رسیده ،این روند بودجه سال آتی را 30 تا 35 درصد تحت تاثیر قرار می دهد
افت قیمت نفت، بودجه 94 را تا 30 درصد تحت تاثیر قرارمی دهد
به گزارش «ميزنفت»، امیر عباس سلطانی در گفت وگو با خانه ملت در خصوص تاثیرات کاهش قیمت نفت بر بودجه سال آینده، گفت: با توجه به اینکه مبنای فروش نفت در لایحه بودجه سال بعد، ۷۲ دلار پیش بینی شده و در حال حاضرقیمت نفت به زیر ۵۰ دلار رسیده این روند می تواند بودجه سال ۹۴ را ۳۰ تا ۳۵ درصد تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه مجلس این است که راهکارهای جبران کسری درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده را شناسایی و بودجه ای مستقل از نفت را ارائه کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در سال آینده ۲۰ درصد پیشنهاد شده کمااینکه باید ۳۲ درصد باشد، نمی توان خیلی به منابع صندوق تکیه داشت.

وی ادامه داد: در حوزه درآمدهای مالیاتی هم نمی توان بیش از این به مردم فشار وارد کرد و از سوی دیگر افزایش قیمت حامل های انرژی شوک اقتصادی دیگر برای مردم ایجاد خواهد کرد.

سلطانی تصریح کرد: دولت در تکاپو است تا به نحوی مجلس را قانع کند و باید به تهدید قیمت نفت رویکرد فرصت محور داشته باشیم تا وضعیت به نحو مطلوب ساماندهی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآورشد: اما در نهایت نتیجه ای که بر اثر افت قیمت نفت و تحت تاثیر قرار گرفتن بودجه سال ۹۴ ایجاد می شود چیزی جز کاهش سهم پروژه های عمرانی نیست و پیش بینی و اتخاذ تدابیر لازم در این راستا ضروری است./
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 4653
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *