۰

وزیر نفت کویت:کاهش قیمت نفت توجیهی ندارد

وزیر نفت کویت گفت: کاهش قیمت نفت تا سطح کنونی هیچ توجیهی وجود ندارد و وضعیت بازار تا نیمه دوم ۲۰۱۵ بهبود نخواهد یافت.
وزیر نفت کویت:کاهش قیمت نفت توجیهی ندارد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی العمر وزیر نفت کویت در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کس نمی‌تواند کاهش قمیت کنونی نفت را توجیه کند.

وزیر نفت کویت افزود: قیمت نفت در بازارهای جهانی آن قدر کاهش یافته به طوریکه هیچ کارشناسی کاهش آن تا این سطح را پیش‌بینی نکرده بود.

العمر افزایش عرضه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و روند کند رشد اقتصادی جهان را دو عامل کاهش قیمت نفت خواند و گفت: تا زمانیکه این عرضه مازاد جذب بازار نشود، روند کاهش قیمت نفت ادامه خواهد داشت. بنابراین انتظار می‌رود کاهش قیمت نفت در نیمه اول امسال ادامه داشته باشد.

وزیر نفت کویت برگزاری نشست اضطراری وزرای اوپک برای مشورت درباره کاهش تولید را منتفی دانست و افزود: نشست اوپک در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

ایران، ‌ونزوئلا و الجزایر آندسته از اعضای اوپک هستند که خواستار اقدام این سازمان برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی شده‌اند.

العمر خاطرنشان کرد: حتی اگر اوپک روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه از تولید روزانه خود بکاهد بازهم نخواهد توانست مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شود، زیرا مقدار عرضه مازاد در بازار اکنون بیشتر از این رقم است.

روند کاهش قیمت نفت از ماه ژوئن شروع شد و تصمیم اوپک در نشست ماه نوامبر گذشته مبنی بر عدم کاهش تولید نفت خود، این روند را تشدید کرد.
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 4754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *