۰

عرضه بنزین ۴۰۰ تومانی از امشب متوقف می‌شود

با عملیاتی شدن این تصمیم، از اول بهمن ماه امسال، به ازای هر لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی، دو لیتر بنزین با نرخ ۷۰۰ تومان در کارت های سوخت خودروها و موتورسیکلت ها شارژ خواهد شد.
عرضه بنزین ۴۰۰ تومانی از امشب متوقف می‌شود
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایرنا، مالکان خودروهایی که هنوز بنزین ۴۰۰ تومانی را در کارت سوخت خود ذخیره کرده اند، برای تبدیل سهمیه ۴۰۰ تومانی خود به بنزین ۷۰۰ تومانی باید تا پایان امشب حداقل یک بار در جایگاه ها، سوختگیری کنند.

در اردیبهشت ماه سال جاری و در زمان شروع فاز دوم هدفمندی یارانه ها، بیش از ۲ میلیارد لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت وجود داشت که در حال حاضر میزان آن به ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

گزارش ها حاکی از آن است که در روزهای اخیر و پس از اعلام توقف عرضه این نوع بنزین از ابتدای بهمن ماه، میزان مراجعه به جایگاه ها افزایش قابل توجهی یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، دلیل اصلی توقف عرضه بنزین ۴۰۰ تومانی را تسهیل در مدیریت کارت های سوخت اعلام کرده است.

برخی مالکان خودرو با انتقاد از اعلام یکباره قطع عرضه بنزین ۴۰۰ تومانی خواستار تمدید مهلت استفاده از این نوع بنزین تا پایان تعطیلات نوروز شده بودند.

به نظر منتقدان، موجودی ۴۰۰ میلیون لیتری بنزین ۴۰۰ تومانی به علت افزایش سفرهای برون شهری در نوروز به پایان رسیده و نیازی به این تصمیم عجولانه وجود ندارد.
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 4839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *