۰

قیمت نفت به کمترین رقم در ۶ سال گذشته رسید

با کاهش احتمال تغییر سیاست نفتی عربستان در پی روی کار آمدن سلمان در عربستان قیمت جهانی نفت کاهش یافت و به کمترین رقم در ۶ سال گذشته رسید.
قیمت نفت به کمترین رقم در ۶ سال گذشته رسید
به گزارش «ميزنفت» به نقل از بلومبرگ، با مطرح شدن این مسئله که مرگ ملک عبدالله، هیچ تغییری در استراتژی نفتی عربستان ایجاد نخواهد کرد، قیمت نفت خام دیروز به پایین ترین رقم در حدود ۶ سال گذشته رسید. 

قیمت نفت خام آمریکا ۱.۶ درصد کاهش یافت و افزایش اولیه تا ۳.۱ درصد را خنثی کرد. سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه جدید عربستان گفته که سیاست های سلف خود را ادامه خواهد داد. شاهزاده الولید بن طلال آل سعود گفت، ریاض برای افزایش قیمت ها، تولید خود را کاهش نخواهد داد، زیرا تولید گنندگان دیگر این خلاء را پر می کنند. بر اساس گزارش های رسمی، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیشترین رقم از سال ۲۰۰۱ تاکنون را تجربه کرد. 

کایل کوپر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «از قبل یک طرح جانشینی خوب طراحی شده بود، بنابراین مرگ پادشاه مسئله بزرگی پیش نیاورد.» وی افزود: «عرضه بسیار قوی بوده و تقاضا در حد انتظار نبوده است.» 

از زمانی که در ماه نوامبر، اوپک اعلام کرده که میزان تولید خود را به دلیل فزونی عرضه در بازار کاهش نخواهد داد، قیمت نفت حدود ۳۶ درصد کاهش یافته است. فیت بیرول اقتصاددان ارشد آژانس بین المللی انرژی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت، احتمالا استراتژی نفتی عربستان با رسیدن قدرت به ملک سلمان، تغییری نخواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس، در پایان معاملات دیروز با ۷۲ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۵۹ سنت رسید که پایین ترین رقم پایانی از ۱۱ مارس ۲۰۰۹ تاکنون بود. 

قیمت نفت خام آمریکا در این هفته ۶.۴ درصد کاهش یافت. حجم کل معاملات انجام شده حدود ۱۳ درصد بالاتر از متوسط ۱۰۰ روزه بود.
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 4903
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *