۰

سیف: کارمان «خیلی خیلی عادی» است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برداشت ۱.۲ میلیارد دلار از بانک مرکزی خیلی خیلی عادی انجام شده و بی خودی آنرا بزرگ جلوه میدهند، گفت: فقط صرافی‌ها می توانند ارز را معامله کنند و انجام این کار توسط دلال‌ها جرم محسوب می شود.
سیف: کارمان «خیلی خیلی عادی» است
به گزارش «ميزنفت»، ولی الله سیف در پاسخ به  تسنیم در خصوص برداشت ۱.۲ میلیارد دلاری دولت از بانک مرکزی در سال جاری، اظهارداشت: در این ارتباط توضیحات لازم داده شده اما به نظر می آید این موضوعات خیلی خیلی عادی و طبیعی را بی خودی بزرگ جلوه میدهیم. 

وی با بیان اینکه برداشت ۱.۲ میلیارد دلار کاملاً طبیعی انجام شده است، افزود: بانک مرکزی بر مبنای مجوز صادره این کار را انجام داده است و خوشبختانه ارزی هم که خریداری شد در حال استفاده است و به هیچ وجه حتی اگر شبهه‌ای در گذشته برای افزایش نقدینگی و ... داشت هم اکنون با مصرف این ارزها (بانک مرکزی این ارزها را صرف مصرف کالاهای اساسی می کند) برطرف شده است. 

طی روزهای اخیر موسی الرضا ثروتی در ارتباط با جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رئیس کل بانک مرکزی به تسنیم گفته بود: این جلسه پیرامون فروش نفت و واریز درآمدهای نفتی به خزانه و بانک مرکزی برگزار شده بود. آنطور که آقای سیف به نمایندگان اعلام کرد، طبق مصوبه ستاد تدابیر ویژه دولت یازدهم ۱.۲ میلیارد دلار از بانک مرکزی بابت درآمدهای نفتی که هنوز ارز آن به دست بانک مرکزی نرسیده، دریافت کرده است. بنابراین با احتساب ۱.۲ میلیارد دلار و ۴.۱ میلیارد دلار سال قبل، دولت عملاً ۵.۳ میلیارد دلار از درآمد فروش نفت را از بانک مرکزی برداشت کرده است.
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 5080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *