۰

نظر کمیسیون اروپا درباره کاهش قیمت نفت

یک مقام ارشد کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد کاهش بهای جهانی نفت برای اتحادیه اروپا «یک فرصت طلایی» شمرده می شود.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماروس سفکوویچ» معاون رئیس کمیسیون اروپا در ریگا پایتخت لتونی در این باره گفت اتحادیه اروپا باید از این فرصت استفاده کند و طرح های خود را با هدف ایجاد یک اتحادیه انرژی در سرتاسر اروپا پیش ببرد.

وی افزود: «ما باید از این فضای ایجاد شده به واسطه کاهش بهای نفت و گاز، به عنوان یک فرصت طلایی استفاده کنیم و سیاست های انرژی خود را از پایه تغییر دهیم.»

سفکوویچ در این باره گفت کمیسیون اروپا، پیشنهاد های خود را در خصوص مطالعه دقیق تر طرح های انرژی تا پایان ماه فوریه ارائه خواهد کرد.

وی افزود یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده این طرح ها، کاهش وابستگی اروپا به منابع نفت و گاز روسیه است که به واسطه تنش های میان شرق و غرب ناشی از درگیری های اوکراین، تحت تاثیر قرار گرفته است.

کمیسیون اروپا پیشتر از سیاست انرژی جدید خود برای ۲۸ کشور عضو خبر داده بود که بر پنج ستون استوار است. این پنج ستون عبارت است از کاهش تولید گازهای آلاینده محیط زیست، سرمایه گذاری در فناوری های جدید، ارتقای کارایی استفاده از انرژی، ایجاد یک بازار انرژی واحد اروپایی و گوناگون کردن منابع تامین انرژی.

اتحادیه اروپا، مهمترین مشتری شرکت گاز دولتی روسیه موسوم به «گازپروم» در خارج از این کشور است. اروپا در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیارد یورو (برابر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار) برای تامین انرژی مورد نیاز خود هزینه می کند.
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب: 5118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *