۰

نظر عارف در باره ضایعات پالایشگاهی

رییس فرهنگستان علوم با بیان اینکه ضایعات پالایشگاهی در کشور حدود ۲۵ درصد بیشتر از کشورهای دیگر است،گفت:با توسعه فناوری در مهندسی شیمی در دهه چهارم انقلاب باید برای رفع این چالش ها قدم برداریم.
نظر عارف در باره ضایعات پالایشگاهی
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  ایرنا، دکتر محمدرضا عارف روز سه شنبه در آیین آغاز به کار پانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی افزود: ضایعات پالایشگاهی در کشور ۳۰ درصد است،در حالی که ضایعات در کشورهای دیگر به کمتر از پنج درصد می رسد.

عضو شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خام فروشی نفت و گاز در کشور گفت:این آفتی ۱۰۰ ساله است که بر این اساس بیشترین مزیت را شرکت های خارجی کسب کرده اند.

وی تصریح کرد:زمانی خام فروشی در حوزه نفت بود اما اکنون به حوزه گاز نیز سرایت کرده است.

دکتر عارف افزود:رویکرد اصلی در برنامه های پیشرفت و توسعه کشور توجه به علم و فناوری است و برگزاری نشست های علمی می تواند برای مسوولان در تدوین سند توسعه کشور مفید باشد.

وی ادامه داد:با توجه به منابع عظیم نفت و گاز در کشور، برگزاری چنین نشست های علمی می تواند ما را در چگونگی بهره برداری از این منابع که حق آیندگان نیز هست، راهنمایی کند.

به گفته وی نباید نگاه ما به این منابع عظیم نفتی نگاه درآمدی باشد .

عارف روند و جهت گیری توسعه علم و فناوری در کشور را در دهه اول انقلاب را، توسعه کمی آموزش عالی و گسترش آموزش عالی در کشور بیان کرد.
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 5282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *