۰

یک اختلاق قیدیمی بورسی- نفتی، مسکو را نقره داغ کرد

فرانسه دارايي‌هاي دولت روسيه، از جمله حساب‌هاي بانکي و املاک و مستغلات اين کشور را به دليل امتناع مسکو از پرداخت غرامت چند ميليارد دلاري تعيين شده توسط دادگاه بين المللي دادگستري براي جبران خسارت صاحبان سابق سهام شرکت ورشکسته‌ نفت يوکوس، مسدود کرد.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از روسیه ۲۴، «تيم آزبورن»، مدير گروه جي‌ ام ال که سهامداران اصلي شرکت يوکوس بودند و قبلا با عنوان گروه مناتپ شناخته مي‌شدند، ديروز پنج‌شنبه اعلام کرد ، حساب‌هاي بانکي و املاک و مستغلات مسدود شده‌اند.

وي افزود که حساب‌هاي دولت روسيه در حدود ۴۰ بانک و مالکيت ۸ يا ۹ ساختمان مسدود شده است.

آزبورن تاکيد کرد که دارايي‌هاي دولت روسيه از دو هفته‌ پيش مسدود شده‌اند اما مقامات روسي روز پنج‌شنبه اين خبر را اعلام کردند.

وي افزود، در حال حاضر اقداماتي در انگليس و امريکا نيز صورت گرفته است و کشورهاي ديگري نيز ملحق خواهند شد.

در همين حال، ميخائيل زدورنف، رئيس شرکت فرانسوي تابع «وي‌بي‌تي»، دومين بانک بزرگ روسيه، در گفت‌وگو با شبکه‌ي خبري روسيه۲۴ گفت که حساب‌هاي شرکت‌هاي روسيه در شعبه‌ فرانسوي وي‌بي‌تي روز چهارشنبه مسدود شدند؛ حساب‌هاي ديپلماتيک نيز به مدت کوتاهي مسدود اما بعدا دوباره باز شدند.

«ديميتري پسکوف»، سخنگوي کاخ کرملين نيز از بررسي دقيق اين موضوع توسط مسکو و وکلاي آن خبر داد.

اقدام دولت فرانسه پس از آن صورت مي‌گيرد که مقامات بلژيک براي ضمانت پرداخت جريمه‌ سهامداران شرکت ورشکسته‌ نفتي يوکوس، دارايي‌هاي دولت روسيه را در اين کشور مسدود کردند.
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 6770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *