۰

سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از بحران یونان

رژیم صهیونیستی با طرح موضوع صادرات گاز خود از طریق یونان به اروپا در صدد بهره برداری از بحران یونان برای کسب منافع است.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از المیادین، اسرائیل در تلاش است با استفاده از نیاز یونان به تامین درآمدهای عمومی خود، منافعی از بحران این کشور به دست بیاورد. در همین چارچوب سیلوان شالوم از دولت آتن خواست طرح احداث خط لوله انتقال گاز اسرائیل به عمق خاک اروپا را اجرا کند.

حسن یوسف در گزارشی گفت: موضوع صادرات گاز اسرائیل به اروپا از طریق یونان، موضوعی است که سیلوان شالوم معاون نخست وزیر اسرائیل با وزیر خارجه یونان در سفر وی به تل آویو مطرح کرد.

شالوم این موضوع را با وجود بحرانی که یونان درگیر آن است، مطرح کرد. فرصت طلبی دولت اسرائیل این امکان را به آن می دهد تا از شرایط دشوار برای کسب منافع بهره برداری کند و شالوم نیز با بهره برداری از نیاز اروپا به تنوع بخشیدن به منابع تامین گاز خود، به دنبال تحقق همین هدف است.

در ادامه گزارش آمده است: برای احداث این خط لوله (اسرائیل به اروپا) می توان از تحقیقاتی استفاده کرد که قبلا برای احداث خط لوله هایی که در یونان به هم می پیوندند یا در آنجا توزیع می شود، انجام شده است. خط لوله های نابوکو و تاناپ از آن جمله به شمار می روند. آتن اوایل مارس پارسال مناقصه ای بین المللی برای بررسی فواید احداث خط لوله ای که از سواحل شرقی مدیترانه به سمت قبرس و سپس سواحل جنوبی یونان امتداد می یابد، اعلام کرد. دولت آتن در آن زمان انتظار داشت از گاز لیبی نیز استفاده کند اما جنگ در لیبی و تردید اسرائیل در صادرات گاز خود اجرای این طرح را متوقف کرد.

در ادامه گزارش آمده است: طرح شالوم به یکباره شکل نگرفته است، بلکه رئیس شورای اقتصاد ملی اسرائیل پیش از این گزارشی درباره بحران اقتصادی یونان در اختیار دولت تل آویو قرار داد. به نظر می رسد این گزارش شامل برخی نقاط ضعف است که تل آویو با استفاده از آن می تواند به عمق اقتصاد یونان نفوذ کند و بیشترین منافع ممکن را برای اسرائیل به دست آورد.
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب: 7080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *