۰

نامه ایرانیان سرشناس در آمریکا برای حمایت از توافق هسته ای/تعامل بهتر از ستیزه جویی است

پایگاه اینترنتی رادیوی وابسته به دولت آمریکا نوشت: گروهی از آمریکایی های ایرانی تبار سر شناس در نامه ای به مردم آمریکا ضمن حمایت از توافق هسته ای با ایران گفته اند که حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات جهان از راه تعامل، راهکار بهتری از راه حل ستیزه جویانه است.
نامه ایرانیان سرشناس در آمریکا برای حمایت از توافق هسته ای/تعامل بهتر از ستیزه جویی است
 
به گزارش«ميزنفت»، این پایگاه خبری افزود: در این نامه که محصول تلاش گروهی از مدیران برجسته آمریکایی-ایرانی حوزه فناوری، سرمایه گذاری و چهره های سر شناس دنیای هنر است، با اشاره به تنوع سیاسی و مذهبی در میان جامعه ایرانیان آمریکا و اختلافات موجود، آمده: «ما بر سر یک چیز توافق داریم؛ اینکه حل وفصل مشکلات از طریق تعامل، برای جهان بهتر است تا ستیز و درگیری».
در ادامه این نامه آمده است: «در دهه های گذشته، جنگ زندگی هزاران آمریکایی را نابود کرده و تریلیون ها دلار هزینه برجا گذاشته است، با این حال منازعات همچنان به قوت خود باقی مانده اند.»
در این نامه با اشاره به اینکه «خطاب ما به مردم است و نه سیاستمداران»، این نکته برجسته شده که «... دیپلماسی این فرصت را فراهم می کند تا میان فرهنگ ها، مردم و آرمان های آن ها پیوند برقرار شود. این بخت را برای آمریکایی ها و ایرانی ها بوجود می آورد تا آینده ای روشن تر خلق کنند که فرزندان ما از آن بهره مند خواهند شد».
این نامه می افزاید: «... مردم ایران یک تاریخ طولانی از تساهل، مهمان نوازی، آفرینش و خلاقیت در پیشینه خود دارند که کهن تر از دولت ها و مذاهب جدید است؛ ... مردم ایران همچون مردم آمریکایی ها خواهان صلح، موفقیت و خوشبختی هستند».
«ما از شما دوستان آمریکایی می خواهیم که با حمایت از توافق اخیر میان آمریکا، ایران و سایر قدرت های جهانی خواست خود را برای صلح و کامیابی نشان دهید. برای در آغوش کشیدن این فرصت بی همتا برای تماس میان آمریکایی ها و ایرانی ها به ما بپیوندید. بیایید تاریخ را ورق بزنیم».
در فهرست امضاکنندگان این نامه، نام افرادی چون انوشه انصاری (مدیر و فضانورد)، حمید بیگلری (معاون پیشین سیتی گروپ)، آرش فردوسی (از بنیانگذاران دراپ باکس)، امید کردستانی (رییس بخش تجاری گوگل)، سالار کمانگر (مدیر پیشین سایت یوتیوب) و فیروز نادری (مدیر در سازمان فضایی آمریکا، ناسا) به چشم می خورد.
ایران و 6 قدرت جهانی 23 تیرماه بر سر حل و فصل برنامه هسته ای تهران به توافق رسیدند. با این حال جمهوریخواهان آمریکا گفته اند که در رای گیری روز 17 سپتامبر کنگره این توافق را رد خواهند کرد. باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا هشدار داده که رای منفی کنگره را وتو خواهد کرد.
براساس این گزارش، نامه این چهره های سر شناس قرار است به صورت تمام صفحه در روزنامه «نیویورک تایمز» آگهی شود و سایت «supportpeace.org» نیز متن آن را منتشر کرده است.



منبع:ایرنا
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۸
کد مطلب: 7962
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *