۰

ضربه 10 دلاری نفت ایران به قیمت ها

کارشناسان اقتصادی و نفتی پیش بینی می کنند با بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ، قیمت نفت 10 دلار کاهش خواهد یافت.
ضربه 10 دلاری نفت ایران به قیمت ها
به گزارش «ميزنفت» به نقل از اسپوتنیک، این کارشناسان می گویند با امضای توافق هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک، متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت (چین،فرانسه، روسیه ، انگلیس و آمریکا) به علاوه آلمان،در تاریخ 14 ژوییه امسال در وین، که به موجب آن تحریم های کشورهای غربی علیه ایران در ازای دریافت تضمین هایی در خصوص مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور برداشته می شود، ایران می تواند یک میلیون بشکه در روز به تولید خود بیفزاید و با توجه به آنکه بازار نفتی جهان اکنون از نفت اشباع است این افزایش عرضه ضربه مهلکی به قیمت ها وارد خواهد کرد. از این رو پیش بینی می شود قیمت نفت در هربشکه در اوایل سال 2016 که ایران افزایش صادرات خود را از سر خواهد گرفت 10 دلار کاسته شود.

شانتا دوواراجان اقتصاددان ارشد بانک جهانی که تحولات اقتصادی و مالی خاورمیانه و شمال آفریقا را برای این نهاد مالی دنبال وتجزیه وتحلیل می کند گفت همانطور که در سال 2012 افزایش تحریم صادرات نفت ایران را به شدت کاهش داد برداشته شدن تحریم ها، صادرات کشور را به شدت افزایش خواهد داد.

لیلی متقی دیگر کارشناس اقتصادی بانک جهانی می گوید سال آینده رشد اقتصادی ایران به کمک صادرات نفت بیشتر و افزایش سرمایه گذاری 5 درصد افزایش خواهد یافت. پیش تر اعلام شده بود که ایران در سال آینده حدود 3 درصد رشد خواهد داشت.
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 8015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *