۰

زلزله بيخ گوش پايتخت نشينان/ احتمال ضعيف بروز زمين لرزه بزرگتر در ورامين

بررسي پس لرزه ها و پيش لرزه هاي زمين لرزه شب گذشته استان تهران از ساعت 11:11 دقیقه آخر شب پنجشنبه ۲۲ مرداد ۹۴ تا ساعت 00:10 دقیقه 6 زلزله جوادآباد در جنوب شرقی تهران را لرزانده است که یک مورد بالای چهار ریشتر و دو مورد بالای سه ریشتر بوده است.
زلزله بيخ گوش پايتخت نشينان/ احتمال ضعيف بروز زمين لرزه بزرگتر در ورامين
به گزارش«ميزنفت»، اخباري همچون  آماده باش ، تيم هاي هلال احمر استان تهران و  انتشار اين خبر در فضاي مجازي و همچنين شايعاتي مبني بر بروز زمين لرزه اي بزرگتر از 4.1 ريشتر به عنوان زلزله ي اصلي تهران ، نگراني هايي را در بين شهروندان تهراني و حومه استان ايجاد كرد .

بديهي است كه زمين لرزه زمان نمي شناسد و هيچ علامتي ندارد اما با توجه به تحقيقات به عمل آمده از مجموع زمين لرزه هاي ثبت شده اولين زمين لرزه در اين منطقه در ساعت 23:11 با بزرگي 3.1 ريشتر به وقوع پيوست كه آن را مي توان پيش لرزه نام برد و زلزله دوم  كه در ساعت 23:12 دقيقه رخ داده است  و بزرگي آن 4.1 ريشتر بوده است  را زلزله اصلي و چهار زمين لرزه هاي بعدي  را نيز  به دليل ضعيف بودن از زمين لرزه دوم مي توان به عنوان پس لرزه ياد كرد كه از همين رو احتمال بروز زمين لرزه اي بزرگتر از 4.1 ريشتر در ورامين بسيار ضعيف است. اما همچنان زلزله اي بزرگتر قابل پيش بيني نيست.
 
زلزله بيخ گوش پايتخت نشينان/ احتمال ضعيف زمين لرزه بزرگتر در ورامين
 
اما با توجه به اهميت مسئله چرخساز رییس سازمان امداد و نجات هلال احمرعنوان كرد: کلیه تیم‌های هلال احمر در حال آماده باش کامل قرار گرفته اند.



منبع:باشگاه خبرنگاران
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 8022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *