۰
افشای یک قرارداد جنجال بر انگیز

فرار سوکار از رسوایی جدید

شریه آمریکایی «هیل» از انعقاد توافق نامه میان شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان سوکار با دو شرکت لابی آمریکایی برای مقابله با تبلیغات لابی ارمنی علیه این شرکت خبر داد.
فرار سوکار از رسوایی جدید
به گزارش «ميزنفت» ، نشریه هیل نوشت طرفهای قرارداد سوکار ، دو شرکت لابی «ابتکارات سیاسی جهانی» “Global Policy initiatives” و «استراتژی های سی مرحله» “30 Point Strategies” هستند.

این دو شرکت قرار است برای خنثی کردن رسوایی ناشی از سفر شماری از اعضای کنگره آمریکا به باکو در سال 2013 میلادی تلاش کنند . اعضای کنگره متهم شده اند که در جریان این سفر ، از شرکت سوکار در پوشش هدایای گرانقیمت رشوه دریافت کرده اند.

شرکت لابی «ابتکارات سیاسی جهانی» " Global Policy initiatives " براساس قراردادی که با شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان امضاء کرده است، ماهانه هفت هزار و 500 دلار دریافت خواهد کرد.

نشریه هیل افزوده است مبالغی که این شرکتهای لابی آمریکایی از سوکار دریافت می کنند، در مقابل مبالغ کلان قراردادهای شرکت های لابی آمریکایی ، بسیار ناچیز می باشد.

کمیته اخلاق» کنگره آمریکا با بررسی مساله دریافت هدایای گرانقیمت اعضای کنگره از شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان که با واسطه گری سازمانهای غیردولتی آمریکایی صورت گرفته و ارزش آن به هفتصدوپنجاه هزار دلار می رسد، اعلام کرده است که در این مورد ، قوانین آمریکا نقض نشده است!

به رغم این رای «کمیته اخلاق» کنگره آمریکا، شماری از رسانه های آمریکایی همچنان پیگیر رسوایی رشوه دادن شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان به شماری از اعضای کنگره آمریکا هستند و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان عامل تداوم تبلیغات و خبررسانی در مورد این رسوایی را لابی ارمنی فعال در آمریکا می داند.
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 8071
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *