۰

"سردار سلیمانی" در پیشخوان رسانه‌های عربی + تصاویر

داعش در مشت سردار ایرانی، ستاره حملات داعش، "سلیمانی" سوریه را به گونه‌ای می‌شناسد که انگار آنجا متولد شده است ... این‌ها تنها قسمتی از نگاه رسانه‌های پرمخاطب عربی به "سردار سلیمانی" است.
"سردار سلیمانی" در پیشخوان رسانه‌های عربی + تصاویر
به گزارش«ميزنفت»، سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به اذعان رسانه‎های خارجی یک دیپلمات – نظامی پرنفوذ در منطقه غرب آسیاست که نقش عمده‌ای در مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش دارد. فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به اذعان مسولین داخلی و خارجی با کمک مستشاری خود کمک بزرگی به عراق برای جلوگیری از سقوط شهرهای بیشتر بوده است.   



 
**"الجریده" : موارد بسياي از هوشياري اطلاعاتي قاسم سليماني وجود دارد
 
روزنامه "الجريده" کويت با انتشار مقاله‎ای به قلم "حسن العيسی" با عنوان "ما کجا و ايران کجا؟" نوشت: موارد بسیاری از هوشياری اطلاعاتی "قاسم سليمانی" وجود دارد که در اين مقاله نمی‎گنجد. وي با عشق به کشورش اين فعاليتها را به اجرا درمی‌آورد تا از ايران و منافع ملت خود دفاع کرده باشد. اما آنچه هم اکنون اهميت دارد اين است که بايد بدانيم که ايران سردار سليمانی‌های  زيادی دارد، و مقامات ايران به رغم محاصره اقتصادی، هوشياری و هوشمندی زيادي را در صحنه داشتند.  

**الجزیره: "قاسم سلیمانی آزادانه در عراق رفت و آمد می کند"
 
سایت شبکه الجزیره در گزارشی به نقل از خبرنگار خود در بغداد با عنوان "قاسم سلیمانی آزادانه در عراق رفت و آمد می‌کند" به بررسی حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در عراق پرداخت. به نوشته الجزیره موضوع حضور قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در عراق همچنان ذهن بسیاری از افراد و گروه های سیاسی در این کشور و قدرت های منطقه‌ای را مشغول کرده است.
 
در گزارش الجزیره آمده است: داعش هم اکنون مناطق گسترده ای را در شمال و مرکز عراق تصرف کرده است. شهرهای موصل و تکریت از جمله مهمترین شهرهای عراق در اشغال داعش هستند. حضور افسر ایرانی در سطح سلیمانی در عراق به معنی ائتلاف استراتژیک و سرنوشت ساز میان ایران (به عنوان بزرگترین دولت اسلامی شیعی) و دولت عراق است. کابینه عراق از زمان سقوط صدام در سال 2003 تاکنون در کنترل احزاب شیعی است.
 
این روزنامه ادامه داد: بنابراين ايران تلاش مي کند رقيب سرسختی براي بزرگترين و قدرتمندترين کشور جهان باشد، در حالی که کشورهای خليج فارس را می بينيم که سر در گريبان خود کرده‎اند و تحرکات محدودی در جهان عربی دارند و کودک اين تحرکات را در گاهواره خود نگه داشته اند و رشد نداده اند و زرنگي ايران را ندارند. بنابراين ما کجا و آنها کجا؟! 


**"الحیات": سردار سلیمانی خود را وقف جمهوری اسلامی ایران کرده است

 
روزنامه "الحیات" چاپ عربستان سعودی در مطلبی با عنوان "سردار سلیمانی" قدرتمندترین مسئول امنیتی غرب آسیا" نوشت: "سردار قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس فردی است که خود را وقف خدمت به جمهوری اسلامی ایران کرده است.
 
این روزنامه با اشاره به اینکه رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران در سال 2005 از "سردار سلیمانی" به عنوان "شهید زنده" نام برده است، افزود: "سردار قاسم سلیمانی" دارای ریش‌های خاکستری رنگی است که زیاد در مقابل دوربین‌های تلویزیون ظاهر نمی‌شود.
 
روزنامه الحیات همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: سردار سلیمانی سوریه را همانند فردی که در آنجا متولد شده باشد، می‌شناسد و همچنین به خوبی با عراق آشنایی دارد.



***حمایت فرمانده سپاه قدس از مقاومت اسلامی

**"الدیار" به نقل از یک منبع آگاه: ایران که مواضع خود را از طریق "حاج قاسم سلیمانی" ابراز می‌دارد

یک منبع آگاه در جریان 8 مارس در مصاحبه با روزنامه الدیار لبنان تاکید کرد: مواضعی که "سردار قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس در قبال تحولات غزه اتخاذ کرده بسیار واضح است و ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه مانند سابق اجازه سقوط مقاومت در غزه و سقوط خود غزه را نخواهند داد.

 
این منبع آگاه با اشاره به اینکه بیانیه "سردار سلیمانی" از حالت واقعی و منطقی وی به عنوان یک فرمانده مطلع از جزئیات میدانی و نظامی پرده برمی‌دارد، گفت: دشمن اسرائیلی سخنان فرمانده سپاه قدس را به شکل واضح و آشکار می‌فهمد و عموما رهبران رژیم اسرائیل و خصوصا نظامیان این رژیم درک می‌کنند که "قاسم سلیمانی" کیست و این مرد هنگامی‌که سخن می‌گوید به شیوه خطابه‌های عربی که به عرب و تاریخ آنها بازمی‌گردد، سخن نمی‌گوید.



 
وی تاکید کرد: ایران که مواضع خود را از طریق سردار "قاسم سلیمانی" ابراز می‌دارد؛ تنها به شعار بسنده نکرده بلکه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور و در زمان امام خمینی(ره) سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین تبدیل شد و در آینده‌ای نزدیک هم غزه و مقاومت غزه را از حمایت نظامی، مالی و سیاسی خود به شکل گسترده و زیادی بهره‌مند می‌سازد.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، سوریه و حزب الله در کنار ملت فلسطین قرار گرفتند و این آن چیزی است که فرماندهان مقاومت آن را ابراز داشتند افزود: امروز هم از طریق "سردار سلیمانی" و در بیانیه‌ای بر حمایت از ملت فلسطین و مقاومت به وسیله سلاح و هر آن‌چه که نیاز دارند، تاکید شده است.

 


****نقش سردار سلیمانی در آزاد سازی جرف الصخر

**الاخبار: داعش ببر کاغذی است/تاکتیکهای ویژه سردار سلیمانی در "جرف الصخر" موفقیت آمیز بود

روزنامه الاخبار، درباره سردار سلیمانی نوشت: سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فرزندان عراق در حماسه "جرف الصخر"    ثابت کردند که داعش " ببری کاغذی و  مترسکی  بیش نیست که آن را بزرگ جلوه می دهند".


 


 

الاخبار نوشت فرزندان عراق اخیرا همچون سیل درجرف الصخر به داعش حمله کردند و فقط به پشتوانه سازماندهی و تاکتیک های ویژه سردار سلیمانی بود که در این عملیات به پیروزی رسیدند تا جایی که اکنون می توان به داعش گفت که نیرویی نیست که نتوانیم آن را درهم بکوبیم.

عملیات سه هفته پیش در "جرف الصخر" نشان داد که  داعش با وجود توان رزمی بالا و هزاران نیرویی که در اختیار دارد، اسطوره شکست ناپذیر نیست و برعکس در این عملیات ثابت شد که این گروه تروریست ببری کاغدی ومترسک است.


الاخبار در ادامه نوشت، "سردار سلیمانی" ستاره بلامنازع نبرد جرف الصخر و مرد سایه است که نقش او در سازماندهی نیروها وحمایت میدانی (مستشاری) از نیروهای عراقی بر کسی پوشیده نیست.
 



 
الاخبار اضافه کرد: "جرف الصخر" به بهشت مافیا و جنایت کاران تبدیل شده بود، به گونه ای که آمریکایی ها اعلام کردند که با توجه به شرایط سخت طبیعی این منطقه از جمله نخلستان های بزرگ و تعداد فراوان نیروهای داعش و نیزاحتمال فرسایشی شدن جنگ و نتایج حاصل از آن نمی توانند علیه این گروه تروریستی  به عملیات نظامی دست بزنند. در این شرایط و در حالی که آمریکایی ها به ناتوانی و ترس خود از عملیات نظامی علیه داعش اذعان و اعلام کردند که مشکل جرف الصخر راه حل نظامی ندارد و یا چه بسا در نظر نداشتند وارد جنگ شوند، بسیج بزرگ مردمی عراق به فرماندهی سردار سلیمانی  وارد عمل شدند.



**روزنامه "المستقبل": ارتش عراق تلاش می کند تا با حمله سردار سلیمانی شهرهای راهبردی را از چنگال داعش خارج کند

روزنامه "المستقبل" چاپ لبنان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم "علی البغدادی" نوشت: ارتش عراق با کمک سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس تلاش می کند زمام امور را در دست گیرد و به ضد حمله دست بزند تا بتواند شهرها و شهرک‌های راهبردی را از چنگال داعش درآورد. در این خصوص، نیروهای عراقی و گروه های مردمی با همکاری و نظارت مستقیم سپاه قدس موفق شدند به شهر "جرف الصخر" واقع در جنوب بغداد حمله گسترده کنند (آزاد سازی جرف الصخر زمستان سال پاییز سال 2014 انجام شد).


روزنامه الحیات چاپ لندن در مقاله ای به قلم "حازم الامین" نوشت: نیروهای ائتلاف با وجود حملات گسترده  نتوانستند نفوذ داعش را در سوریه متوقف کنند. این در حالیست که در عراق به موازات پیشروی نیروهای ارتش و پیشمرگه، نفوذ میدانی ایران افزایش یافت به گونه ای که ژنرال "قاسم سلیمانی"، ستاره حملات میدانی به داعش شد و در جبهه ها در کنار افسران عراقی عکس گرفت. به نظر می‌آید، ائتلاف بین المللی ماموریت خود را برعکس آنچه اعلام کرده است، انجام می‌دهد. ائتلاف آمد تا داعش را هدف قرار دهد اما حمله به داعش کاملا بی فایده بود.


***** دستگاه های اطلاعاتی غرب و در راس آنها آمریکا، از سالهای طولانی بر سلیمانی متمرکز هستند

روزنامه "الاخبار" چاپ بیروت در گزارش دیگری  نوشت: شاید این جمله "یوناتان کوهین"، خبرنگار اسراییل، بیانگر دیدگاه اسراییل درباره قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران باشد.  کوهین در گزارش خود تلاش می‌کند خوانندگان را با سلیمانی آشنا کند.

نویسنده به جایگاه سلیمانی در بین مردم ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد: بعد از اینکه وی از ایران در برابر هجوم عراق در دهه هشتاد دفاع و با تجارت مواد مخدر در دهه نود، مبارزه کرد، به یک قهرمان تبدیل شد و اکنون نیز در حال نبرد با داعش است.


 
داعش در مشت


 


 


 

کوهین درباره ارتباط سلیمانی با آمریکایی‌ها می‌نویسد: دستگاه های اطلاعاتی غرب و در راس آنها آمریکا، از سالهای طولانی بر سلیمانی متمرکز هستند.



**"الجزیره": با مشاوره سردار سلیمانی  داعش از "جرف الصخر" عقب نشینی کرد

پایگاه اینترنتی "الجزیره" انگلیسی در مطلبی به قلم "سؤداد الصلحی" نوشت: به گفته مقامات امنیتی عراق، فرماندهان نظامی ایران در پیروزی های اخیر به دست آمده در مبارزه علیه داعش در سرتاسر عراق، نقش کلیدی ایفا کردند. ایران اولین کشوری بود که به درخواست دولت عراق برای کمک بین المللی در مبارزه علیه داعش، واکنش نشان داد، آن هم زمانی که این گروه تروریستی مساحت وسیعی از شمال این کشور را به اشغال خود درآورده بود.

ده ها فرمانده نظامی ایرانی از جمله سردار "قاسم سلیمانی"، به نیروهای امنیتی عراق در مناطق شمالی و جنوب بغداد پیوستند. نیروهای عراقی، با حمایت نیروهای کردی و مشاوران ایران اخیرا توانسته اند شهر "جلولا" و "سعدیه" در استان "دیاله" را بازپس گیرند. چند هفته پیش داعش همچنین از شهر جرف الصخر، یک منطقه کلیدی در جنوب بغداد عقب نشینی کردند.


 

 
 



 
** المنار: سردار "سلیمانی" نماز خود را اول وقت در جبهه می‌خواند/هواپیمایی که حامل فرمانده سپاه قدس بود


پایگاه خبری شبکه "المنار" در گزارشی نوشت:  نقش ایران در عراق و ارائه مشاوره نظامی بنا به اعتراف دوست و دشمن، عامل اصلی پیروزی‌ها و مقابله با پیش‌روی تکفیری‌های داعش بوده است؛ در این میان نقش سردار "قاسم سلیمانی"، فردی که رسانه‌ها از وی افسانه‌ها نقل می‌کنند، در مرکز توجهات است.  ساعاتی پس از خبر سقوط موصل، هواپیمایی در فرودگاه بغداد نشست که حامل فردی بود به نام "قاسم سلیمانی" و به همراه وی چندین فرمانده نظامی ایرانی و لبنانی نیز حضور داشتند.

المنار ادامه داد: در همین حال فرماندهان گردان‌های مقاومت عراقی  در بغداد منتظر این گروه تازه از راه رسیده بودند، گردان‌هایی چون "عصائب الحق"، "سپاه بدر"، "حزب‌الله عراق"، "سیدالشهداء (ع)" و "امام علی (ع)" شخصی را می‌خواستند که بتواند تاکتیک‌های جنگی و اداره میدانی را بر عهده بگیرد.

پس از  رفتن سلیمانی به بغداد، به سرعت مراکزی برای استقبال از داوطلبان مبارزه با تکفیری‌ها شکل گرفت و پایگاه‌هایی برای آموزش آن‌ها برپا شد.

‌مبارزین عراقی به خبرنگار المنار گفتند: در جریان آزادسازی مسیر "سامرا – بغداد"، سردار سلیمانی در کنار ما بود  و هرچه اندازه فرماندهان گردان‌ها از وی خواهش ‌کردند تا مراقب خود بوده و به عقب بازگردد، وی اعتنایی نکرد.


اامنار در ادامه نوشت :حضور قاسم سلیمانی در کنار افراد عادی دیگر در خط مقدم، اثر فوق العاده‌ای بر روی مبارزین عراقی دارد، فرمانده سپاه قدس ایران با آرامش خاطری نیز که دارد قوت قلب بالایی به مبارزین عراقی می‌دهد، وی نماز خود را در اول وقت در میدان جنگ می‌خواند.



** الشرق الاوسط: حضور سردار سلیمانی و حمایت از "حزب الله"

روزنامه "الشرق الاوسط " در گزارشی نوشت: حضور «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در بیروت حمایت کامل ایران را از حزب‌الله در سطوح مختلف نشان داد.



**العربیه: سردار سلیمانی امروزه در کانون توجهات است

 العربیه  در وبگاه خود طی گزارشی به بررسی زمینه «موقیعت سردار قاسم سلیمانی  فرمانده سپاه قدس ایران در داخل ایران و غرب اسیا» پرداخت و نوشت: پیشتر دسترسی به مطالب و عکس از   سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران میسر نبود و تصاویر موجود از وی نیز قدیمی بود اما  هم‌اکنون سردار سلیمانی در کانون توجه قرار گرفته است. شایعات درباره حضور او در منطقه، گمانه‌زنی‌ها را تقویت می‌کند؛ گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این که ایران در تدارک حضور گسترده‌تر فرامرزی است. این در حالی است که «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر انقلاب ایران سردار سلیمانی را «شهید زنده» نام نهادند و این موید موقعیت سردار سپاه ایران در داخل نظام است.

 


 
در بخش دیگر این گزارش آمده است: شاید اطلاعات زیادی درباره سردار "سلیمانی" در دسترس نباشد اما وی فردی است که در تقویت توان حزب‌الله لبنان در نبرد علیه اسرائیل تاثیر بسزایی داشته و همچنین در شکل گیری فضای سیاسی بعد از جنگ عراق نقش موثری ایفا کرد.


طبق این گزارش، در مقاله منتشره در سپتامبر سال 2012 مجله آمریکایی «نیویرکر» نیز به کمک سردار "سلیمانی"  به "بشار اسد" ریس جمهور سوریه در نبرد علیه شورشیان و باز پس گیری چند شهر و روستا اشاره کرد.



رسانه‌های عربی معتقدند سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس نقش مهمی در کمک‌های مستشاری به عراق در راستای بازپس گیری شهرها از داعش داشته و ستاره نبرد با تروریست‌های تکفیری در عراق است. ضمنا این رسانه ها معتقدند فرمانده سپاه قدس التزام عملی به جمهوری اسلامی ایران دارد و به کشورش وفادار است.


منبع:باشگاه خبرنگاران
دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 8559
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *