۰

رئیس جدید آرامکو کیست؟

یک مهندس نفت به عنوان رئیس جدید آرامکو عربستان انتخاب شد تا بلاتکلیفی ۵ ماهه بزرگترین شرکت نفتی جهان پایان یابد.
رئیس جدید آرامکو کیست؟
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی جهان یک مهندس نفت  را که بر بزرگترین پروژه های نفتی یک دهه گذشته این کشور نظارت داشته به عنوان رئیس خود انتخاب کرده تا این شرکت را در دوران سخت افت قیمت ها و رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار راهبری کند.

بیانیه شرکت آرامکو در مورد انتخاب امین ناصر، به ریاست این شرکت سعودی، پایانی بر بلاتکلیفی 5 ماهه آرامکو در مورد انتخاب رئیس جدید است.

شداد الحسینی، یکی از مدیران سابق شرکت آرامکو گفت: «امین فردی با توانایی کار تیمی و ژرف اندیش است. با انتصاب وی، شرکت آرامکو در موقعیت بهتری برای تمرکز مجدد بر روی اهداف بالادستی اش قرار دارد.»

امین از ماه آوریل تاکنون یعنی زمانی که خالد الفلیح به سمت رئیس آرامکو و همچنین وزیر بهداشت انتخاب شد، به عنوان مدیر ارشد شرکت آرامکو فعالیت می کرد.

پست ریاست آرامکو سابقا در اختیار علی النعیمی، وزیر نفت عربستان بود که خود یکی از مدیران ارشد شرکت بود. نعیمی همچنان در سمت وزیر نفت که 20 سال است آن را در اختیار دارد باقی خواهد ماند.

تغییرات ماه آوریل پس از تحولات صورت گرفته در صنعت نفت عربستان توسط ملک سلمان صورت گرفت. ملک سلمان، پسرش شاهزاده محمد را به عنوان قدرتمندترین فرد در زمینه تصمیم گیری های اقتصادی و انرژی انتخاب کرده و شورای عالی نفت را که قبلا سیاست های نفتی توسط آن اتخاذ می شد، منحل کرده است.

شاهزاده محمد، اکنون ریاست کمیته توسعه اقتصادی و شورای جدید نظارت بر آرامکو را بر عهده دارد.

بیشتر ناظران سعودی همچنان انتظار دارند که بعد از بازنشسته شدن نعیمی، فلیح به عنوان وزیر نفت انتخاب شود. شاهزاده عبدالعزیز، معاون وزیر نفت دومین گزینه احتمالی برای وزارت نفت محسوب می شود.

ناصر که هم اکنون ششمین دهه عمر خود را سپری می کند، پس از گرفتن مدرک مهندسی نفت از دانشگاه ملک فهد در سال 1982 به شرکت آرامکو پیوست. در طی یک دهه گذشته، وی بر برخی از بزرگترین پروژه های آرامکو از جمله راه اندازی میدان نفتی 10 میلیارد دلاری خوریس در سال 2008 نظارت داشته است.

منبع: تسنیم
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 9016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *