۰

تولید نفت عراق رکورد زد

سخنگوی وزارت نفت عراق گفت : میزان تولید نفت عراق به چهار میلیون بشکه در روز رسیده است .
تولید نفت عراق رکورد زد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  اسکای نیوز عربی ، عاصم جهاد (به کسر جیم)، سخنگوی وزارت نفت عراق گفت : میزان تولید نفت عراق به چهار میلیون بشکه در روز رسیده و با احتساب تولید نفت اقلیم کردستان عراق این میزان به 4 میلیون و سیصد هزار بشکه در روز می رسد .

وی افزود : بر اساس مصوبات قبلی ما باید روزانه سه میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز تولید کنیم . نفت صادراتی باید بشکه ای 56 دلار به فروش برسد . اقلیم کردستان عراق نیز باید روزانه 550 هزار بشکه نفت در روز تولید کند . البته کردستان عراق به تعهد خود عمل نکرده است و تنها پنجاه درصد از میزان مورد اشاره را تولید می کند .

این موضوع موجب شده میزان صادرات نفت عراق نیز کاهش یابد . بر این اساس ما تصمیم گرفته ایم میزان تولید و صادرات نفت را افزایش دهیم و البته پایین بودن قیمت نفت یکی از علل افزایش تولید و صادرات نفت است . ما به دلیل کاهش قیمت نفت ، 60 درصد از درآمد نفتی خود را از دست داده ایم.

رکود اقتصاد جهانی نیز از علل کاهش قیمت نفت توصیف شده است . ما باید صنایع نفت عراق را با فناوری های جدید مجهز کنیم . این اقدام موجب افزایش مراجعه شرکت های نفتی به عراق و بالا رفتن میزان تولید و صادرات می شود . تمامی صادرات نفت باید از کانال وزارت نفت عراق انجام شود .
پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 9176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *