۰

برنامه عراق برای افزایش تولید در سال 2016

عراق به عنوان دومین تولید کننده عمده عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قصد دارد با افزایش تولید نفت خام، صادرات خود از پایانه جنوبی این کشور را به میزان بی سابقه ای افزایش دهد.
صنعت نفت عراق - عصر نفت
صنعت نفت عراق - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از میزان،  میزان، رشد تولید نفت خام عراق پارسال از سطح مورد انتظار فراتر رفت و سبب وخامت بیشتر اوضاع بازارهای جهانی نفت در میان مخالفت شدید عربستان با کاهش تولید و واگذاری سهم خود از بازار به تولید کنندگان غیرعضو اوپک شد.

یک منبع ارشد نفتی در عراق که خواست نام وی فاش نشود، با اعلام برنامه افزایش تولید نفت خام این کشور در سال آینده گفت: این افزایش به شدت مقدار امسال نخواهد بود.

 این گزارش تصمیم عراق به افزایش تولید نفت خام را نشانه ای از پافشاری اعضای اصلی اوپک به حفظ سهمیه خود و علاقمند نبودن آن هابه کاهش تولید برای بالا بردن قیمتها معرفی کرده است.
 
آن گونه که منبع عراقی اعلام کرده است، هدف گذاری صادرات نفت در سال ٢٠١٦  سه تا سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز تعیین شده است که حدود ٦٠ درصد آن در بازارهای آسیایی مصرف خواهد شد.
 
همچنین برای نخستین بار در چند سال اخیر، عراق چشم به بازارهای اروپایی برای فروش نفت سبک و سنگین در سال آینده میلادی دارد.
 
عراق پس از تقسیم صادرات نفت خام خود به دو برند نفت سبک بصره و نفت سنگین بصره، برای حل مشکل کیفیت نفت خام این کشور، موفق شده است برداشت از میدانهای نفتی خود را با همکاری شرکتهای خارجی افزایش دهد.
 
در صورت تحقق هدف صادرات نفتی سال آینده به میزان پیش بینی شده، رکورد صادرات سه میلیون ٦٤ هزار بشکه ای این کشور در ماه ژوئیه امسال شکسته خواهد شد.
 
این رقم جدا از صادرات ٦٠٠ هزار بشکه ای نفت خام عراق از اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور به ترکیه است. همچنین عراق با مشکل سرقت نفت از سوی مافیای کردی دست و پنجه نرم می کند. این کشور توسعه پرشتاب صنایع استراتژیک نفت و پتروشیمی خود را با سرعت قابل توجهی درپیش گرفته است.
 
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۸
کد مطلب: 9697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *