۰
ادعای یک روزنامه سعودی

توافق گلزی سوریه با داعش

روزنامه الحیات مدعی شد دولت سوریه و گروه داعش در زمینه انرژی به ویژه تولید گاز همکاری دارند.
داعش - میز نفت
داعش - میز نفت
به گزارش ميزنفت، الحیات نوشت:

دیروز دلایل جدیدی درباره همکاری بین دولت سوریه و گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در زمینه انرژی به ویژه تولید گاز و منافع آن نمایان شد. در یک تحقیق انگلیسی اطلاعات مفصلی درباره توافق هایی بررسی شده است که بین دو طرف صورت می گیرد و اجازه می دهد فعالیت در تاسیسات نفت و گاز ادامه پیدا کند و تولید بین مناطق تحت کنترل دولت و مناطقی که از کنترل دولت خارج است، تقسیم شود.

در ادامه این مطلب آمده است دولت دمشق عادت کرده است که ادعاها درباره انعقاد توافق های نفتی با داعش را تکذیب کند اما کارکنان شرکت های وابسته به دولت که در مناطق تحت کنترل این گروه قرار دارد، گفته اند که این توافق ها در واقع وجود دارد و از طریق واسطه ها انجام می شود.

داعش در حال حاضر کنترل اکثر چاههای نفت و مراکز تولید گاز در شرق و مرکز و شمال سوریه را در اختیار دارد. اما نظام برای حفظ برخی تاسیسات مهم در حومه شرقی حمص که هنوز تحت کنترل آن است، به شدت می جنگد.

براساس مصاحبه هایی که روزنامه فایننشال تایمز با کارکنان بخش انرژی سوریه انجام داده است، توافق هایی که بین نظام و داعش صورت می گیرد در بخش گاز متمرکز است نه نفت. همچنین این ها قراردادهای مالی نیست بلکه تدابیری برای تضمین ارائه خدمات است و توافقها بین دو طرف شامل آتش بس نیز نمی شود چرا که درگیری بین دو طرف به شدت ادامه دارد.

این روزنامه سعودی افزود وزارت نفت و منابع طبیعی سوریه دیروز در بیانیه ای اعلام کرد که توافقی با داعش وجود ندارد اما اذعان کرد که برخی کارکنان آن در مناطق تحت کنترل این گروه به منظور حفظ امنیت تاسیسات فعالیت دارند.

برخی منابع خبر می دهند فروش نفت داعش با چراغ سبز واشینگتن همراه است.
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب: 9723
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *