۰

پیش بینی جدید بانک جهانی از قیمت نفت

بانک جهانی روز سه شنبه پیش بینی میانگین بهای نفت در سال 2015 را از 57 دلار در ماه ژوئیه به 52 دلار کاهش داد.
بشکه نفت - عصر نفت
بشکه نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، بانک جهانی در گزارشی درباره بهای مواد اولیه که روز سه شنبه منتشر شد این کاهش را با کندی رشد اقتصادی جهان، میزان بالای ذخایر فعلی و افزایش تولید ایران بعد از لغو تحریم های بین المللی توجیه کرد.

 بانک جهانی در این گزارش سه ماهه همچنین از سقوط 17 درصدی شاخص خود درباره مواد اولیه اصلی در سه ماهه سوم سال 2015 به ویژه به علت کاهش بهای طلای سیاه و همچنین دیگر مواد اولیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، بهای انرژی در سال 2015 چهل و سه درصد کمتر از میزان سال 2014 خواهد بود. این کاهش برای مواد اولیه غیر از انرژی 14 درصد خواهد بود.

بانک جهانی پیش بینی کرد تولید نفت ایران در ماه های آینده روزانه 500 تا 700 هزار بشکه افزایش یابد و در مجموع به سطح سال 2011 دوره قبل از تشدید تحریم ها یعنی سه میلیون و 600 هزار بشکه برسد. ایران همچنین می تواند 40 میلیون تن نفت ذخیره شده روی نفتکش ها را بلافاصله صادر کند.

بانک جهانی همچنین اعلام کرد ایران ذخایر مهم گاز طبیعی را در اختیار دارد و در آینده می تواند مقادیر قابل توجهی از آن را صادر کند.
در همین حال در این گزارش به احتمال افزایش بهای نفت بر اثر کاهش تولید نفت شیست در آمریکا و مناقشه های ژئوپلتیک اشاره شده است.

بانک جهانی کاهش 16 درصدی را برای بهای دیگر مواد اولیه در سال 2015، هشت درصدی برای فلزات گران بها و 13 درصدی برای محصولات کشاورزی پیش بینی کرد.

این نهاد مالی بین المللی همچنین اعلام کرد پدیده آب هوایی موسوم به « ال نینو » نمی تواند بهای محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار دهد اما احتمال دارد تولید را در برخی مناطق مختل کند.

در همین باره می توانید بخوانید:
جدیدترین پیش بینی آژانس بین المللی انرژی

پیش بینی صندوق بین المللی پول از قیمت نفت

نظر البدری در باره پیش بینی قیمت نفت

پیش بینی بانک مرکزی روسیه از قیمت نفت در سال 2017
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 9792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *