۰

عزم جدی باکو برای تبدیل شده به هاب انرژی

رئیس جمهوری آذربایجان شورای ویژه ای جهت تبدیل این کشور به یک مسیر بین المللی ترانزیت کالا به منظور جبران کاهش درآمدهای نفتی باکو تشکیل داد.
الهام علی اف - عصر نفت
الهام علی اف - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، الهام علی اف باصدر فرمانی که در پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری آذربایجان منتشر شد، به هیات دولتی این کشور دستور داد «شورای هماهنگی ترانزیت کالای جمهوری آذربایجان» به منظور ایجاد هماهنگی میان سازمانهای مختلف دولتی این کشور در زمینه فعالیت خطوط آهن، حمل و نقل دریایی، فعالیت بنادر و ترمینالهای دریایی و ایجاد سیستم تعرفه ای شفاف و چابک برای انتقال محموله ها از مرزهای این کشور و نیز تسهیل امور مربوط به ترخیص کالا را تشکیل دهد. 

الهام علی اف، هیات دولت جمهوری آذربایجان را مامور کرده است که طی سه ماه آینده امور قانونی مربوط به تشکیل این شورا و تهیه اساسنامه آن را تکمیل نماید. 

الهام علی اف تاکید کرده است برای تقویت توان رقابتی جمهوری آذربایجان در ترانزیت کالا، کاستن از زمان و هزینه های حمل و نقل ضروری است. 

الهام علی اف در این فرمان همچنین بر تجهیز امکانات بندری و فرودگاهی باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان و ساخت خط آهن باکو-تفلیس-قارص و باکو-بویوک کسیک (در شمال غرب جمهوری آذربایجان در مرز گرجستان) تاکید کرده است.

به علت کاهش درآمد ارزی جمهوری آذربایجان از محل صدور نفت، پیش بینی شده است بودجه این کشور در سال 2016 میلادی با 9 میلیارد دلار کسری مواجه خواهد شد و به همین علت، باکو درصدد جبران کاهش درآمدهای ارزی، با کسب درآمد از محل ترانزیت بین المللی کالا برآمده است.

هم چنین جبران درآمدهای نفتی آذربایجان توسط ایران طی چند روز گذشته در صدر اخبار آذربایجان قرار گرفته است.
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 9837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *