۴
۶
تکرار مطالب نادرست وزیر از سوی نمایندگان

پیدا کنید گوجه فروش را!

ای کاش کسانی که پرونده‌های استخدامی‌شان در حال رسیدگی است کمی زحمت می‌دادند تا از خود فارغ التحصیلان یکی دو سوالی را مطرح کنند که ماجرا چیست. اینکه وزیر نفت یک مطلب نادرست را به شکل نادرستی در کمیسیون مطرح کرده و برخی اعضای سمعا و طاعتا عمل کنند زیبنده مجلس شورای اسلامی نیست.
پیدا کنید گوجه فروش را!
وحید حاجی‌پور/ یکی از ویژگی‌های کمیسیون انرژی مجلس دهم، حرکت در مسیری است که وزیر نفت آن را طراحی کرده است، مثلا اگر وزیر بگوید تولید نفت باید کاهش یابد عده‌ای از اعضای این کمیسیون یکصدا می‌گویند این ایده یک ایده کارشناسی است، یا اگر وزیر بگوید تولید نفت تا 6 ماه دیگر به 5 میلیون بشکه خواهد رسید به مدح شیخ الوزرا می‌پردازند.

پاداش این حمایت‌ها هم شاید استخدامی است که وزیر نفت آن را خرج می‌کند چه پس از دوران نمایندگی و چه در حین نمایندگی؛ این هنر برازنده وزارت نفتی است که فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را بی سواد و دارای معدل 12 عنوان می‌کند و بر اساس همان مدلی که بالا اشاره شد، عده‌ای به تکرار آن مشغول می‌شوند؛ خبری هم از تحقیق و بررسی نیست، هر چه وزیر بگوید و بخواهد، همان درست است.

نمونه عینی این مساله را می‌توان در اظهارات یک سال گذشته اسدالله قره خانی عضو کمیسیون انرژی مشاهده کرد؛ نماینده‌ای که هیچگاه از دفاع تمام قد از زنگنه دست برنداشته که هیچ، بلکه اظهارات ناصوابی را تکرار می‌کند که بدون تردید زحمت یک پرس و جوی ساده و سطحی را هم به خود نداده است.

این عضو کمیسیون انرژی چند روز پیش گفته بود وزیر نفت معتقد است فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت معدلشان پایین است، آقای وزیر می‌گوید اگر قرار است کسی استخدام شود باید از درجه کیفی در سطح بالایی باشد. او مانند زنگنه معدل 12 را تکرار می‌کند بدون آنکه درک درستی از گروه الف داشته باشد. وزیر نفت هم چون می‌داند در کمیسیون انرژی چه خبر است واقعیات را یکی در میان و بصورت تقطیع شده عنوان می‌کند و براحتی پذیرفته هم می‌شود.

این مثال مصداق عینی برنامه‌ای است که وزیر نفت در سر دارد، نمایندگانی که به تایید بپردازند و برایشان مهم نباشد حق با چه کسی است. ای کاش کسانی که پرونده‌های استخدامی‌شان در حال رسیدگی است کمی زحمت می‌دادند تا از خود فارغ التحصیلان یکی دو سوالی را مطرح کنند که ماجرا چیست. اینکه وزیر نفت یک مطلب نادرست را به شکل نادرستی در کمیسیون مطرح کرده و برخی اعضای سمعا و طاعتا عمل کنند زیبنده مجلس شورای اسلامی نیست.

البته اشکال از قره خانی و امثال قره خانی‌ها نیست؛ مشکل آنجاست که وقتی وزیر نفت به استخدام نمایندگان افتخار کرد، فریاد احسنت احسنت‌های برخی نمایندگان بلند شد و حساب کار به خوبی دست وزیر آمد. بسیار بعید است چنین نمایندگانی بتوانند وظیفه نظارتی و قانون گذاری خود را به نحو مطلوبی انجام دهند و زیر بیرقی قرار بگیرند که استقلال و منافع کلان را دنبال می‌کند.
قره خانی یک نمونه کوچکی از این مساله است؛ او یا واقعا نمی‌داند مساله فارغ التحصیلان دانشگاه نفت نیست و یا می‌داند و به شیوه وزیر خود، راه خطایی در پیش گرفته که به بیراهه ختم می‌شود. اگر قرار نیست به وظیفه قانونی خود عمل کنیم حداقل از ارائه ادعاهای «شاذ» بر حذر باشیم و با نگاهی به گذشته دریابیم که چه سرنوشتی در انتظارمان است.

برای آنکه آقای قره خانی بداند موضوع فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت و معدل 12 آن‌ها چیست باید توضیحات مختصری را ارائه داد:

خوب است ایشان بدانند اولا گروه الف دانشگاه نفت حداقل معدلشان 15 است و البته اکثرشان معدل‌های بالای 17 دارند، پی بردن به چنین امری با یک بررسی ساده قابل دستیابی است ؛آیا امکان این بررسی وجود ندارد یا اراده آن؟!

جهت اطلاع این نماینده و محترم و سایر کسانی که معدل 12 را باور دارند باید گفت  نحوه قرار گیری در گروه بندی ِ موسوم به الف کاملا طبق دستور العمل ابلاغی از سوی وزارتخانه به دانشگاه صنعت نفت است و حتی اگر طبق این تعریف کسی با معدل 12 هم قرار بگیرد (که حتی یک مورد هم این چنین نیست!!) مشکل از خود وزارتخانه و دستور العملی است که خود به دانشگاه نفت ابلاغ کرده و نه دانشجویانی که طبق دستور العمل مذکور برنامه ریزیِ تحصیلی انجام داده‌اند.

البته قره خانی باید به تایید وزیر نفت بپردازد زیرا زنگنه بجای جذب جوانان نخبه کشور، نمایندگان ادوار و فعلی را استخدام می‌کند، یکی با مدرک فقه و دیگری با مدرک کارشناسی بهزیستی؛ فارغ التحصلان دانشگاه صنعت نفت هم باید به گوجه فروشی روی بیاروند چرا که نمایندگان جای آن‌ها را در نفت گرفته اند.

 
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 19101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوبه آقای قره خانی بدونن که بعد از اظهارات اخیرشون که تکرار همون صحبتهای کذب وزیر بود یکی از دوستان گروه الف با معدل 17 بعد 2سال بلاتکلیفی و به بازی گرفته شدن حیثیتش قصد خودکشی داشت که البته با صحبتهای ما و دیگر دوستان قبول کرد که بمونه و تا پای جون برای حق قانونیش بجنگه و به همه ثابت کنه این دروغها رو. کاش این افراد کمی به فکر آخرتشون باشن
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سرمون با این نماینده ها
حق پرست
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی ع میفرمایند آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نپسند. من به روحانی رای دادم ولی با زنگنه مخالفم. عجیبه که تا کسی حرفی میزنع جناب وزیر میفرمان آای ایهاناس دارن مارو میکوبن اما خودشون و حامیان مجلسی به راحتی چنین دروغهای بزرگی میگن (معدل12) و بدتر اینکه یه رسانه معلوم الحال هم این دروغها رو پوشش میده. یادمون باشه دنیا محل گذره
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای زنگنه امیدواریم تمام مشکلات شما با انحلال این مرکز حل شود .
امیدوارم شما هیچ قصد وغرض از انجام موضوع نداشته باشید بلکه هدف شما تسهیل در خرید ورود تکنولوژی سود آور و پر از پورسانت با وجود افراد نا آشنا در علوم روز صنعت نفت می باشد .البته موضوعی که بحث اینجا است که جنابعالی رییس اقای کاتوزیان هستید با یک حکم ایشان بر کنار می کنید این هم هوجیگری در مطبوعات برای چیست؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه میلیاردها تومان سالها در حال سوختن است و هیچ کس کاری نمی کند و فقط شعار شعارررررالودگی هوا بیماری و اتلاف سرمایه های ملی واقعا کجا دنبا اینچنین است شرکت توتال برای ما پالایشگاه بدون فلر یا کم فلر درست کرده است ؟؟؟؟؟ارتفاع شعله فلرها در شبها تا 10متر و دود غلیظ می رسد اگر خواستی فیلمش موجود است
Iran, Islamic Republic of
البته نباید فارغ التحصیلان نفت هم که بد کیفیت نیست استخدام شوند نفت نیروی مازاد دارد توجه کنید لشکری از نیروهای نا کارآمد را چه باید کرد مجلس نمی تواند نظارت کند چون هر روز یک وکیل یکی از آشنایی بی ربط و بی تجربه فارغ التحصیلان از دانشگاه گلابی یک ده را به جای نخبه به شرکت‌هایی نفت می فرستد میران هم برای حفظ پست بیکران پررو و پرتوقع را استخدام می کنند فردا هم طرف حقوق بیشتر می خواهد اگر هر نماینده ای سفارشی می فرستاد نمایندگی اش لغو می شد یا مجلس خالی داشتیم یا دیگر پارتی بازی قطع می شد