۱
۴
ابهامات جدی درباره دماوند انرژی عسلویه

پتروشیمی؛ درگیر یک بحران عجیب

میز نفت - استارت و تکمیل پروژه‌های جدید شرکت دماوند زمان‌بر است و قطعاً فاز دو پتروشیمی با بحران تأمین سرویس‌های جانبی روبرو شده و خواهد شد و این عدم آینده‌نگری خود نشان از سو مدیریت شدید است.
صنعت پتروشیمی | میز نفت
صنعت پتروشیمی | میز نفت
به گزارش میز نفت، پتروشیمی‌های فاز دو منطقه ویژه عسلویه متشکل از ۲۴ شرکت پتروشیمی است که در حال حاضر تقریباً نیمی از این شرکت‌ها در حال بهره‌برداری می‌باشند و مابقی پروژه‌ها در حال اجرا و تعدادی نیز در مرحله راه‌اندازی است.
 
دراین‌بین بنا بر تصمیم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت دماوند انرژی عسلویه مسئولیت تأمین سرویس‌های جانبی (انواع آب‌های صنعتی، برق، بخار، اکسیژن و...) این ۲۴ پتروشیمی را به عهده دارد از این حیث می‌توان با قطعیت گفت شرکت دماوند انرژی عسلویه یک شرکت استراتژیک مادر در حوزه تأمین نیازهای اولیه سایر شرکت‌های فاز دو پتروشیمی است که متأسفانه علی‌رغم وجود فرصت کافی و منابع مناسب، وضعیت این شرکت در انجام وظایف خود با بحران‌های زیر روبرو است.
 
۱_عدم توانایی در تأمین سرویس‌های جانبی شرکت‌های در حال راه‌اندازی (همانند پتروشیمی هنگام، پتروشیمی آرین متانول، پتروشیمی پارس گلایکول) که باعث ایجاد تأخیر در این راه‌اندازی -این شرکت‌ها و به‌تبع ضرر هنگفت به تولید و اقتصاد کشور شده است.
 
۲_استارت و تکمیل پروژه‌های جدید شرکت دماوند زمان‌بر است و قطعاً فاز دو پتروشیمی با بحران تأمین سرویس‌های جانبی روبرو شده و خواهد شد و این عدم آینده‌نگری خود نشان از سو مدیریت شدید است.
 
۳_واحدهای در حال کار شرکت دماوند با تمام ظرفیت و به‌طور تمام‌وقت در سرویس هستند و چندین سال از عملکرد این واحدها گذشته است و قطعاً نیاز به تعمیرات اساسی و همچنین تعمیرات ناگهانی دارند؛ عدم وجود ظرفیت جایگزین، باعث از سرویس خارج شدن یک یا چند پتروشیمی در حال تولید می‌شود که خودش، این ضرر اقتصادی ملی را چند برابر می‌کند.
 
۴_شرکت دماوند انرژی عسلویه در حوزه منابع انسانی نیز با بحران عدم رضایت کارکنان خود مواجه شده است که کارمندان این شرکت پس از سال‌ها مذاکره بی‌ثمر با مدیریت، ناچار به شکایت شده‌اند که متأسفانه این اقدام با واکنش منفی، فشار مضاعف، تهدید و کاهش حقوق کارکنانی که اقدام به شکایت کرده‌اند مواجه شده است. این وضعیت کنار استخدام‌های سفارشی از نهادهای و افراد ذی‌نفوذ می‌تواند بحران‌های فاز 2 پتروشیمی را عمیق‌تر کند.
 
۵_دراین‌بین تبلیغات رسانه‌ای این شرکت باعث اشتباه محاسباتی مراجع بالادست شده که متأسفانه تاکنون نتوانسته‌اند بحران پیش رو را که مربوط به اقتصاد کلان کشور است را پیش‌بینی کرده و از چنین سو مدیریتی جلوگیری کنند.
 
با توجه به مسائل فوق، نیاز است نهادهای نظارتی، سهامداران عمده، هیئت‌مدیره و همچنین شرکت‌های استفاده‌کننده از سرویس‌های جانبی شرکت دماوند انرژی عسلویه به‌صورت جدی و با فوریت به این قضایا ورود کرده و تا حد امکان ضررهای بحران پیش رو را به حداقل برسانند.
يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 36022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسين
Iran, Islamic Republic of
با سلام
وقتي يك مدير عامل بيش از هشت سال باقي بماند تبعات آن همين مي شود كه بجاي رسيدگي به امور شركت فقط وقت و هزينه خود را براي بقا انجام مي دهد , و ايشان به دليل داشتن رانت متاسفانه سهامدارها را با خود يك سو نموده , نكته جالب اين هست كه سهامداره نامبرده را حمايت مي كنند كه كمي دقت فرماييد متوجه مي شويد ايشان با مدير هاي سهامدارها ارتباط مستقيم دارد و منافع انها را تامين مي نمايد, از طرفي آقاسي سميعي فاقد مدرك دانشگاهي معتبر بوده و بصورت تجربي گا ها با پروژه رفتار مي نمايد, حال راهكار چيست؟ توديع ايشان در غير اينصورت دماوند انرژي به جاي تامين يوتيليتي خود مصرف كننده مي شود . در ضمن سوء مديريت ايشان باعث بدهكار شدن مبلغ 16.5 همت به شركت گاز است و همچنين بسته شدن حساب هاي بانكي اين شركت , در كل عمق فجايع بيش از اين حرفاست و نيازمند واحد هاي نظارتي به اين موضوع بوده , كلام آخر آقاي سميعي بايد هر چه زودتر براي هميشه دماوند انرژي را ترك نمايد.
عادل
Ireland
با تشکر از رسانه خوب میز نفت بابت این گزارش واقعی و خوب به اطلاع میرسانم که در زمانی که مدیر عامل شرکت در پی لابی برای ابقای خودش بعد از این همه سال مدیریت معلوم الحال دیگه وقتی برای پروژه نمی‌ماند ایشان تمام فکرش ابقا و اذیت و آزار پرسنل زحمتکش این پروژه هست
حسين
Iran, Islamic Republic of
سلام , چرا نظرات را قرار نمي دهيد؟؟؟؟
حسين
Iran, Islamic Republic of
تنها راه برون رفت توديع مدير عامل نه ساله مي باشد كه به هيچ طريق راضي نيست دل بكنه از دماوند انرژي