۰
استاندار تهران هم وارد گود شد

تائید توزیع بنزین بی کیفیت در تهران

میز نفت - ​استاندار تهران هم با تائید کیفیت پایین بنزین توزیعی در تهران، گفت که اغلب بنزینی که در تهران عرضه می‌شود یورو 3 و یورو 4 است؛ موضوعی که یکی دیگر از دروغ‌های وزارت نفت را برملا کرد.
تائید توزیع بنزین بی کیفیت در تهران
به گزارش میز نفت، موضوع کاهش کیفیت بنزین توزیعی در کلان‌شهرها به‌ویژه تهران طی چند ماه گذشته تبدیل به یک سؤال مهم در افکار عمومی‌شده است. بسیاری بر این باور بوده و هستند که بنزینی که در تهران به خودروها عرضه می‌شود، بی‌کیفیت‌تر از آنی است که گفته می‌شد ولی مقامات وزارت نفت، بارها این گزاره را تکذیب کرد.

در این میان، حملات پراکنده‌ای میان دستگاه‌های اجرایی شکل گرفت که درنهایت، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط‌زیست اعلام کرد که ۶۲ درصد بنزین کشور مطابق با استاندارد آلایندگی نیست. اما مسئولین وزارت همواره نفت این ادعا را قبول نداشته و مدعی‌اند که تمامی سوخت توزیعی در کلان‌شهرهای کشور مطابق با استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ است.

حالا علیرضا فخاری، استاندار تهران به خبرگزاری بازار گفته است که بنزین توزیعی در تهران، یورو 3 و یورو ۴ است. این در حالی است که سال گذشته مشکل خاصی در توزیع بنزین یورو ۴ در تهران وجود نداشت ولی به دلیل سوء مدیریت و عقب‌ماندگی اورهال پالایشگاه‌ها، هم میزان تولید بنزین کاهش یافت و هم کیفیت بنزین با افت مواجه شد.

از سوی دیگر، جعفر تشکر هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می‌شود.

حال باید دید برخلاف ادعای وزارت نفت که معتقد است بنزین توزیعی در تهران یورو ۴ و یورو ۵ بوده، سازمان استاندارد و نهادهای نظارتی چه واکنشی خواهند داشت.
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 35440
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *