۰
۲
نگاهی به تناقض های آماری مسئولان دولتی:

عددسازی درباره مصرف بنزین

میز نفت - ​در شرایطی که بحث بنزین و افزایش قیمت آن، تبدیل به یک دغدغه برای مردم شده است، آمارسازی برای نشان دادن لزوم افزایش بهای این فرآورده نفتی وارد فاز جدیدتری شده است.
مصرف بنزین | میز نفت
مصرف بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت، طی دو ماه گذشته، رسانه های همسو با دولت با انتشار گزارش های با کلید واژه هایی مانند بحران مصرف بنزین، پرمصرفی بنزین، یارانه پنهان، رکوردشکنی مصرف، تبدیل شدن به واردکننده و ... در حال آگاه سازی مردم با پدیده های جدید هستند.

در این میان، آمار نقش مهمی در همراه کردن مردم با تصمیمات آینده دولت دارد؛ آمار درباره مصرف بنزین به یک مسابقه بزرگ در میان مسئولان دولت تبدیل شده است و هر یک از مدیران ارشد دولتی آمارهای خود را به رسانه ها می گویند.

طی 4 روز، چندین آمار متفاوت ارائه شده است که اختلافات فاحشی با هم دارند. چند نمونه از این آمارسازی ها را ببینید:

هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزارت نفت: مصرف روزانه بنزین به 122 میلیون لیتر رسید.
جلیل سالاری، مدیرعامل پالایش و پخش: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به 114 میلیون لیتر رسید.
ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی: میانگین مصرف روزانه بنزین به 127 میلیون لیتر رسیده است.
علی اکبر نژاد علی، مدیرعامل شرکت ملی پخش: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به 110 میلیون لیتر رسید.

به جز ضرغامی که عدد اعلام شده توسط جواد اوجی را اعلام کرده است، معاونان وزیر نفت هم آمارهای متناقضی را به رسانه ها گفته اند. تفاوت بسیار اعداد اعلام شده به حدی بالاست که گویی هر کس عدد بزرگتری را اعلام کند، موفق تر است!

همین تناقضها، موجب شده است تا بخش مهمی از افکار عمومی، گفته های مسئولان دولت را بارو نکرده و آن را پیش زمینه افزایش قیمت بنزین بدانند؛ موضوعی که کار دولت را برای سامان دادن به وضعیت بحرانی موجود سخت تر خواهد کرد.
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 35800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سالیانه 3 میلیون تن گاز مایع را هدر میدهید (فلر می کنید) چرا آنرا در مصرف اتوگاز ساماندهی نمی کنید که روزانه 12 میلیون لیتر از مصرف بنزین را کاهش دهید؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
فلاحتیان !