۰
اویل پرایس تخلیل کرد:

نياز گاز به ۷ تریلیون دلار سرمایه گذاری

میز نفت - مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن (IEEJ) پيش بيني كرده، صنعت گاز به 7 تریلیون دلار سرمایه گذاری جهانی براي تامین گاز طبیعی جهت اطمینان از توليد گاز کافی و جلوگیری از کاهش عرضه تا سال 2050 ميلادي نياز دارد.
تولید گاز | میز نفت
تولید گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت، مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن نوشته است:«در سايه تلاش کشورها براي کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جايگزيني گاز طبيعي با زغال سنگ، این سرمایه گذاری ها باید به سمت توسعه میادین گازی جدید، ساخت تاسیسات جدید صادرات ال ان جي و توسعه پالايشگاه های موجود باشد.»

با این حال، در سناریویی که در آن انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 ميلادي در سطح فعلی باقی می ماند، جهان برای جلوگیری از کمبود گاز طبیعی و تامين تقاضاي مصرف كنندگان به تقریبا 10 تریلیون دلار نیاز دارد.

در اوایل ماه جاری، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که انتظار می‌رود سرعت رشد تقاضای گاز طبیعی در سال‌های آینده کاهش یابد.

کیسوکه ساداموری، مدیر بازار انرژی و امنیت آژانس بین المللی انرژی مي گويد: پس از اوج شکوفایی صنعت گاز طبيعی بین سال‌های 2011 تا 2021 ميلادی، بازارهای گاز جهان وارد دوره جدید و نامطمئن‌تری شده‌اند که احتمالاً با رشد آهسته‌تر و نوسانات بالاتر مشخص شده و می‌تواند به اوج تقاضای جهانی در پایان این دهه منجر شود.

گاز طبیعی به‌عنوان پاك ترين سوخت هیدروکربنی، دارای سریع‌ترین رشد در جهان شناخته شده است که مصرف آن 26 درصد در دهه گذشته افزایش داشته و آینده روشن‌تری دارد. تازه‌ترین نسخه چشم‌انداز جهانی گاز تهیه‌شده از سوی جی‌ئی‌سی‌اف نشانگر آن است که گاز تا سال 2050 ميلادي با سهم 27 درصدی به رتبه نخست در ترکیب انرژی اولیه جهانی تبدیل شده  و همراه با انرژی‌های تجدیدپذیر، ساختار تولید برق را تشکیل خواهد داد.

در افق سال 2050 ميلادي، جمعیت جهانی 1.9 میلیارد نفر رشد خواهد داشت و افزایش بیش از دو برابری تولید ناخالص داخلی جهانی تا رسیدن به 180 تریلیون دلار آمریکا تا سال 2050 ميلادی، تقاضای جهانی برای انرژی با وجود بهبود بهره‌وری انرژی همچنان افزایش خواهد یافت.

اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) متشکل از شركت هايي که 90 درصد از بازار جهانی گاز را تشکیل می‌دهند، در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از چشم‌اندازهای متضاد در مورد تقاضای گاز طبیعی در سال‌های آینده، شركت هاي فعال در صنعت گاز را برای سرمایه‌گذاری در عرضه جدید با ترديد روبرو كرده است.

اين اتحاديه در گزارش جهانی گاز 2023 ميلادي که با همکاری شبكه گاز ایتالیایی اسنام و شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی تهیه شده، اعلام كرده است: عدم قطعیت تقاضای بی سابقه و سطح ناکافی سرمایه گذاری در گاز طبیعی، گازهای کم کربن و گازهای تجدیدپذیر، گذار انرژی را به خطر می اندازد و مقرون به صرفه بودن، امنیت و پایداری انرژی را تضعیف خواهد كرد.

استفانو ونیر، مدیرعامل اسنام معتقد است: «با توجه به نقش کلیدی که مولکول هاي گاز در ترکیب انرژی در آینده نزدیک و طولانی تر ایفا خواهند کرد، ادامه سرمایه گذاری در زیرساخت های گاز برای تضمین عرضه گاز طبیعی قابل اعتماد و مقرون به صرفه و تسریع توسعه گاز سبز و کم کربن و جمع آوري و ذخيره سازي كربن مهم است.»

منبع: اویل پرایس
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب: 36169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *