۰
رویترز خبر داد:

توقف صادرات نفت ایران به چین

​میز نفت – خبرگزاری رویترز در گزارشی به موضوع صادرات نفت ایران به چین پرداخت و کاهش صادرات نفت ایران به دلیل کاهش تخفیف‌ها را تائید کرد.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، منابع پالایشگاهی و تجاری گفتند، تجارت نفت ایران با چین متوقف شده است زیرا تهران محموله‌ها را متوقف می‌کند و قیمت‌های بالاتری را از مشتری اصلی خود می‌خواهد.
 
‏پنج تاجری که با معاملات آشنا هستند به رویترز گفتند، در اوایل ماه گذشته، فروشندگان ایرانی به خریداران چینی گفتند که در حال کاهش تخفیف برای تحویل در دسامبر و ژانویه نفت خام سبک ایران به بین 5 تا 6 دلار در هر بشکه کمتر از تاریخ برنت هستند.
 
‏یکی از مدیران یک واسطه چینی که مستقیماً از ایران خرید می‌کند، گفت که ایران برخی محموله‌ها را متوقف می‌کند که منجر به «بن‌بست» بین خریداران چینی و تأمین‌کنندگان ایرانی شد.
 
‏چین میلیاردها دلار با خرید نفت اغلب با تخفیف عمیق از تولیدکنندگان تحریم شده ایران، ونزوئلا و اخیراً روسیه که تقریباً 30 درصد از واردات نفت خام چین را تأمین می‌کنند، پس‌انداز کرده است.
 
‏میانگین تخفیف سال گذشته برای ایران لایت، یک درجه کلیدی که چین با بازده تقطیر متوسط بالا می‌خرد، حدود 13 دلار بود.
 
‏منابع تجاری می‌گویند پالایشگاه‌های قوری حدود 90 درصد از کل صادرات نفت ایران را جذب می‌کند که معمولاً به‌عنوان نفت منشأ مالزی یا امارات متحده عربی ارسال می‌شود.
 
‏در میان کشمکش‌ها بر سر قیمت‌ها، کل صادرات ایران و واردات چین از ایران کاهش یافته است. کپلر می‌گوید ذخیره‌سازی شناور نفت در آب‌های ایران و آب‌های مجاور به 15.5 میلیون بشکه رسیده است.
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۵۴
کد مطلب: 36756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *