۰
دو راهی سخت برای رئیس جمهور آمریکا

اوکراین، با بنزین به جنگ بایدن رفت

میز نفت - با وجود ایجاد توازن میان جنگ روسیه و اوکراین، اما یک دغدغه بزرگ برای آمریکا به وجود آمده است؛ دغدغه ای به نام افزایش قیمت بنزیندر آمریکا که بایدن را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نگران کرده است.
پمپ بنزین در آمریکا | میز نفت
پمپ بنزین در آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مصمم است که قیمت بنزین را در حالی که برای انتخاب مجدد نامزد می شود، تثبیت کند. قیمت این فرآورده نفتی در سال جاری رو به افزایش بوده است و رای دهندگان را به یاد یکی از بزرگترین تعهدات بایدن می اندازد.
 
یکی از دلایل کاهش محبوبیت بایدن طی دو سال گذشته، افزایش قیمت سوخت در آمریکا بود که تحت تاثیرعوامل غیربنیادین مانند جنگ روسیه و کاهش تولید توسط اوپک پلاس قرار داشت.
 

قیمت فعلی بنزین در آمریکا


گرچه قیمت بنزین در سال 2023 تعدیل شد، اما هم اکنون در حال افزایش است؛ هر یک گالن بنزین در آمریکا از حدود 3.20 دلار به حدود 3.60 دلار رسیده است؛ این یعنی یک مرگ زودرس برای بایدن. ماجرا وقتی خطرناک تر می شود که بدانیم افزایش تنش ها در خاورمیانه می تواند بهای هر گالن بنزین را صعودی کند.
 
تغییرات قیمت بنزین در آمریکا - میز نفت
*تغییرات قیمت بنزین در آمریکا

بایدن نمی‌خواهد توجه را به افزایش هزینه‌های انرژی جلب کند، اما چندین گام در پشت صحنه برای کمک به حفظ فراوانی ذخایر نفت و اطمینان از اینکه بنزین به مرز 4 دلار در هر گالن نرسد، انجام می‌دهد.
 
به عنوان مثال، وزارت انرژی اخیراً خرید دو محموله عمده نفت برای ذخایر استراتژیک ایالات متحده را به دلیل قیمت های بالا لغو کرد. بایدن در سال‌های 2022 و 2023 حدود 230 میلیون بشکه نفت از این ذخایر آزاد کرد، درست زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد و موجب شد تا بازار نفت با افزایش شدید قیمت نفت مواجه شود و بهای هر گالن بنزین در ایالات متحده به 5 دلار برسد.
 

چالش بنزین و اوکراین

 
با گذشت بیش از دو سال از جنگ، اوکراین بالاخره تسلیحاتی با برد بالا برای حمله به پالایشگاه های روسیه تولید کرد، درست همانطور که روسیه در اوکراین انجام می‌دهد. این یک تاکتیک رایج در زمان جنگ است که به منظور آسیب رساندن به تامین سوخت مورد نیاز طرف مقابل و همچنین کاهش درآمدهای آن است.
 
اما واشنگتن به عنوان متحد اوکراین، از این کشور خواسته است تا حملات را متوقف کند، زیرا نمی خواهد با شوک افزایش قیمت بنزین مواجه شود. اوکراین تا به امروز زیر بار خواسته کاخ سفید نرفته است.
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 37447
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *