۰
روسیه در صدر قرار گرفت:

چه کشورهایی نفت هند را تامین می کنند؟

​میز نفت – نگاهی به سبد تامین کنندگان نفت هند نشان می دهد بیش از یک سوم واردات نفت هندوستان توسط روسیه تامین می شود؛ با رقمی معادل 34.5 درصد از کل واردات نفت دهلی نو.
واردات نفت هند | میز نفت
واردات نفت هند | میز نفت
به گزارش میز نفت، پس از تحریم نفتی روسیه توسط بلوک غرب، مسکو تصمیم گرفت مسیر صادرات نفت خود را تغییر داده و محموله های خود را برای حفظ درآمدهای نفتی به شرق آسیا ارسال کند.

بیشتر نفت روسیه راهی دو کشور چین و هند می شود اما روند واردات نفت روسیه توسط دهلی نو صعودی کم نظیر داشته است؛ چنین اتفاقی به لطف تخفیف های بالای روسیه به پالایشگران هندی است.

پالایشگاه‌های هند معمولاً از خرید نفت روسیه به‌خاطر هزینه بالای پشتیبانی آن امتناع می‌کردند. اما پایین آمدن قیمت نفت این کشور به‌خاطر تحریم‌های غربی به‌دنبال حمله به اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی آنها را تبدیل به بزرگ‌ترین مشتریان نفت روسیه کرد.



پس از روسیه، کشور عراق دومین تامین کننده نفت هندوستان با سهمی معادل 20.8 درصد است. عربستان در این رده بندی، در رتبه سوم ایستاده است با سهمی به میزان 16.1 درصد.

امارات با 5.1 و آمریکا با 4.7 درصد در رتبه های بعدی ایستاده اند؛ کویت هم با تامین 3.3 درصد از نیازهای نفتی هند، در رتبه ششم قرار دارد.
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 37751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *