۰
مدیرعامل جدید شرکت نفت خزر:

توسعه کاسپین قرارداد خاص خود را مي‌خواهد

مدير عامل جديد شركت نفت خزر با بیان اینکه كليد توسعه اقتصاد كشور در دست صنعت نفت است، توليد نفت از اعماق کاسپین را پرهزینه و نیازمند فناوری‌های نوین خواند و گفت: توسعه مخازن خزر به مدل خاص قراردادي خود نیاز دارد.
محسن دلاویز ؛ مدیرعامل شرکت نفت خزر - عصر نفت
محسن دلاویز ؛ مدیرعامل شرکت نفت خزر - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، جلسه توديع و معارفه سرپرست پيشين و مدير عامل جديد شركت نفت خزر ظهر امروز (شنبه 19 فروردین) با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد. 

در اين جلسه كه با حضور علی كاردر، مدير عامل شركت ملي نفت ايران، غلامرضا منوچهري، معاون توسعه و مهندسي شركت ملي نفت، اعضاي هيئت مديره شركت ملي نفت و جمعي از مديران صنعت نفت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این جلسه با بیان اينكه امكان سرمايه گذاري و اكتشاف در خزر بايستي به صرفه و اقتصادي باشد، تصريح كرد: انتظار داريم آقاي دلاويز با برنامه ريزي لازم زمينه حضور سرمايه گذاران قوي بين المللي را براي توسعه خزر فراهم آورد. 

علی کاردر افزود: با عنايت به سوابق متعدد و روابط برون سازماني دكتر دلاويز اميد است مسائل برون زاد و مواردي كه خارج از اراده نفت در  نفت خزر است با بهترين تدبير حل و فصل گردد. 

در ادامه اين جلسه، محسن دلاويز با تقدير و تشكر از حسن اعتماد مديران عالي صنعت نفت گفت: آنچه اقتصاد مقاومتي به اذهان متبادر مي سازد توليد مضاعف و اشتغال مضاعف است و با توجه به اينكه صنعت نفت قلب اقتصاد كشور است، ضرورت شتاب در فعاليتهاي صنعت نفت بيش از پيش احساس مي شود. 

مدیرعامل شرکت نفت خزر تاكيد كرد: بي ترديد كليد اقتصاد كشور در دستان صنعت نفت است. وي با انتقاد از برخي رفتارهاي غير متعارف با صنعت نفت تصريح كرد: نمي شود از يك طرف انتقاد كنيم و براي نفت مانع شويم و مرتب سخنراني كنيم و بگوييم چرا در ٣ سال گذشته قراردادي منعقد نشده و از طرف ديگر انتظار عقد قرارداد داشته باشيم. 

محسن دلاويز با اشاره به منابع محدود داخلي و صندوق ذخيره ارزي تاكيد كرد: براي دستيابي به رشد اقتصادي پايدار نيازمند سرمايه گذاري خارجي هستيم، لذا ضرورت دارد نسبت به جذب سرمايه اهتمام بورزيم. 

وي با اشاره به هزينه بالاي توليد و نياز به تكنولوژي هاي نوين در توسعه خزر گفت: در توسعه خزر شايد نياز داشته باشيم به گونه ديگري بينديشيم. 

مدیرعامل شرکت نفت خزر یادآور شد: اگر ديروز از مدل بيع متقابل و امروز از مدل بيع متقابل تكامل يافته سخن مي گوييم، شايد در خزر نيازمند قراردادهاي مشاركت در توليد و امثالهم هستيم و بدين ترتيب اعتقاد دارم با توجه به شرايط امروز صنعت نفت جهان، توسعه خزر مدل خاص قراردادي خود را مي خواهد.
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 17263
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *