۰

گزارشی درباره نفتکش های ذخیره سازی ایران

درحالی که شرکت ملی نفتکش ایران قصد دارد پس از لغو تحریم ها بلافاصله فعالیت عادی خود را از سر بگیرد برخی کارشناسان غربی معتقدند این شرکت حتی پس از لغو تحریم ها همچنان با موانع زیادی روبرو خواهد بود.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش عصر نفت به نقل از رویترز، به دلیل مشکلات بیمه ای و شروط سخت‌تر مشتریان خارجی احتمالی، انتظار  می رود کشتی های متعلق به ناوگان تانکری ایران حتی پس از لغو تحریم ها برای از سر گیری فعالیت های خود با موانع زیادی مواجه باشند.

شرکت ملی نفتکش ایران از سال 2012 تاکنون در فهرست تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد و این بدان معناست که این شرکت نمی تواند خدمات بیمه ای و خدمات طبقه بندی از شرکت های خارجی دریافت کند که شرط پهلوگیری تانکرها در اکثر بنادر جهان است.

رسانه های ایرانی به نقل از مقامات شرکت ملی نفتکش ایران نوشتند، این شرکت خود را برای بازگشت به بازارهای بین المللی آماده می کند و در حال مذاکره با شرکت های بیمه غربی و در عین حال به دنبال توسعه ناوگان خود است.

هوگو دی استوپ، مدیر مالی شرکت تانکری یوروناو بلژیک در این باره گفت: «می توان گفت از نظر تجاری احتمالا انعقاد یک قرارداد برای آنها دشوارتر از یک کشتی... با یک مالک مستقل یا یک مالک غیرایرانی است.»

از زمان انعقاد توافق هسته ای ایران طرح هایی را برای تولید و صادرات نفت پس از لغو تحریم ها اعلام کرده تا موقعیت خود به عنوان دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک را مجددا به دست بیاورد.
شرکت پیمانکار تانکری گیبسون اعلام کرده تعدادی از تانکرهای شرکت ملی نفتکش ایران «از نظر طبقه و خدمات بیمه ای باید خود را با استانداردهای بین المللی تطبیق دهند.»

گیبسون در گزارشی نوشت: «به علاوه، بسیاری از واحدها احتمالا نیاز به تعمیرات دارند. بر این اساس، فرآیند ورود مجدد (به بازار) تدریجی خواهد بود.

دی استوپ افزود، 8 مورد از سوپرتانکرهای ایرانی که  برای ذخیره نفت روی دریا استفاده می شوند، بیش از 15 سال عمر دارند و بعید است مجددا وارد ناوگان تانکری جهانی شوند، زیرا این کار میلیون ها دلار هزینه اضافه در بر خواهد داشت.

منبع: تسنیم
 
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 10329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *