۰
آمریکا همچنان در صدر

بزرگترین تولیدکنندگان سوخت سبز جهان

میز نفت – آمارهای بین المللی می گوید بیش از نیمی از سوخت سبز جهان یا همان اتانول، توسط آمریکا تولید می شود.
سوخت سبز | میز نفت
سوخت سبز | میز نفت
به گزارش میز نفت، سوخت سبز که به آن سوخت زیستی نیز می گویند نوعی سوخت که از مقطرکردن مواد گیاهای، میکروبی و حیوانی حاصل می شود. سوخت سبز نوعی منبع انرژی تجدیدپذیر است و در مقایسه با سوخت های فسیلی باعث آلودگی محیط زیست نمی شود.
 
افرادی که نگران امنیت انرژی و انتشار دی اکسیدکربن هستند ، سوخت های سبز را به عنوان گزینه ای مناسب برای سوخت های فسیلی می دانند. با این حال ، سوخت های سبز نیز دارای کاستی ها و مشکلاتی می باشند.
 
 به عنوان مثال برای تولید اتانول ، مقدار انرژی بیشتری نسبت به تولید بنزین لازم است و منتقدان ادعا می کنند که استفاده از اتانول بسیار بیهوده است. زیرا تولید اتانول در واقع باعث کاهش انرژی خالص می شود و در عین حال قیمت مواد غذایی را نیز افزایش می دهد. سوخت سبز همچنین به یکی از موضوعات مورد بحث گروه های حفاظتی تبدیل شده است زیرا آنها معتقدند که محصولات زیستی بهتر است به جای سوخت به عنوان منبع غذایی استفاده شود.
 


 استفاده از مقدار وسیعی از زمین های قابل کشت محصولات زیستی که برای تولید این ترکیبات استفاده می شود نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. زیرا باعث مشکلاتی همچون فرسایش خاک ، جنگل زدایی ، رواناب کود و شوری خاک خواهد شد.
 
با این وجود، 54 درصد سوخت سبز جهان توسط آمریکا تولید می شود؛ پس از آمریکا، کشور برزیل یا سهم 26 درصدی در رده دوم قرار دارد و اتحادیه اروپا هم با سهمی 5 درصدی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 37690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *