۰
آمریکا به روسیه می پیوندد؟

حمله هوایی به مواضع داعش و انهدادم 116 تانکر نفتی

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که تروریست های داعش هنوز به قاچاق نفت از سوریه به کشورهای همسایه به خصوص ترکیه ادامه می دهند.پوتین به این مساله اشاره کرده است که بمباران آمریکا به تنهایی نمی تواند منابع نفتی داعش را از بین ببرد و مهمترین منبع درآمدی این گروه تروریستی را قطع کند.
اوباما و پوتین - میز نفت
اوباما و پوتین - میز نفت
البته آمریکا نیز همان شب با حمله هوایی به مواضع داعش 116 تانکر نفتی این گروه را منهدم کرد که این بزرگترین حمله در نوع خود از آغاز حملات آمریکا در خاک سوریه از سال گذشته به شمار می رود.

گرچه اوباما رسما هرگونه همکاری با روسیه را برای مقابله با تروریست ها در سوریه رد کرده ولی ظاهرا به نظر می رسد پس از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا توسط تروریست های داعش، اقدامات مسکو و واشنگتن در مقابله با تروریسم تاحد زیادی هماهنگ شده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: پس از اتفاقات پاریس و سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا، اتحادیه اروپا و آمریکا عزم بیشتری را برای حمایت از ایده روسیه در زمینه تشکیل یک جبهه متحد برای مقابله با داعش نشان داده اند.

رئیس جمهور روسیه نیز در دیدار با اوباما به این مساله اشاره کرده است که مقابله با تجارت نفت داعش نقش مهمی در شکست دادن این گروه تروریستی خواهد داشت.

تشکیل جبهه متحد نه تنها خبر بدی برای تروریست های داعش خواهد بود بلکه برای کسانی هم که با داعش تجارت و همکاری می کنند، خبر بدی به شمار می رود.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز در این باره گفت: آمریکا امیدوار است که حملات تروریستی پاریس موجب شود تا سایر کشورها نیز برای مقابله با تروریسم اقدامات بیشتری انجام دهند.

روسیه تلاش خود برای هدف قراردادن منابع نفتی و تجارت نفت داعش را آغاز کرده است. روسیه اعلام کرده است که طی روزهای گذشته حدود 500 کامیون نفتی داعش را منهدم کرده است.

حدود دو سوم نفت داعش در استان دیرالزور سوریه تولید می شود. بمب افکن های روسیه در روزهای گذشته بارها حملاتی را علیه تاسیسات نفتی داعش در این منطقه انجام داده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که پالایشگاه بزرگ نفت و انبارهای ذخیره سازی انرژی داعش در این حملات هدف قرار گرفته است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز پس از حملات تروریستی اخیر پاریس که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر شد، قول داده است تا اقدامات بیشتری را برای مقابله با داعش انجام دهد. اولاند قصد دارد با سفر به واشنگتن و مسکو، رهبران آمریکا و روسیه را برای تشکیل یک ائتلاف گسترده و فراگیر علیه داعش متقاعد کند.

تجارت غیر قانونی نفت به فعالیت اقتصادی جذاب و پرسودی برای واسطه ها و دلالان به خصوص در ترکیه تبدیل شده است. مقام های وزارت خزانه داری آمریکا بر این باورند که داعش از محل فروش غیر قانونی نفت می تواند هر سال 500 میلیون دلار به جیب بزند.
موسسه چتهم هاوس نیز بر این باور است که داعش روزانه 40 هزار بشکه نفت تولید می کند و روزانه درامدی بالغ بر 300 هزار دلار دارد.
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 10574
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *