۰

ردپای 10 شرکت ترکیه ای در قاچاق نفت

4 شرکت «کایلار، بیلعنلار، دوگولو و بارنتلی» با فروش نفت در شهرهای «باتمان» و «غازی عنتب» درآمدی بالغ بر یک میلیون دلار در روز برای داعش فراهم کرده‌اند.
به گزارش ميزنفت به نقل از فارس، «احمد کایا» در مقاله‌ای پشت پرده حمایت‌های ترکیه از تروریست‌ها در سوریه و همچنین جزئیات فروش نفت داعش توسط 2 شرکت ترکیه‌ای را افشا کرد.

احمد کایا در ادامه مقاله خود که در پایگاه خبری «الخبر پرس» لبنان منتش شد، شیوه‌ها و روش‌های کمک‌های مالی ترکیه به تروریست‌ها برای براندازی حکومت سوریه را به شرح ذیل فاش کرده است:

1- فروش نفت‌خام از طریق شهرهای «باتمان» و «غازی عنتب» واقع در منطقه جنوب شرقی ترکیه و شمال شرق سوریه به شرکت‌هایی همچون «کایالار»، «بیلعنلار»، «دوگولو» و «بارنتلی» که توسط افرادی مانند «حسن ایکینچی»، «مهمت بارتینلی»، «عثمان کایا» و « حیدرکالیسلار» درآمدی بالغ بر یک میلیون دلار در روز برای تروریست‌ها ایجاد کرده است.

2- فروش آثار باستانی سوریه از طریق خاک ترکیه که تاکنون 7 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.

3- فروش اعضای بدن کشته شدگان تروریست‌ها، مردم و مخالفان به تجار اروپایی از طریق ترکیه

4- انجام معاملات گزاف در مقابل آزادی گروگان‌ها و اسیران در خاک ترکیه

5- فروش زنان غیر مسلمان در این کشور

6- مرکزیت فروش کتب خطی و قدیمی به سرقت رفته از سوریه و عراق

7- فروش اطلاعات به دست آمده از سوریه و عراق به سرویس‌های اطلاعاتی در این کشور

8- کمک مالی و لجستیکی به داعش توسط سرویس اطلاعاتی ترکیه در زمان اشغال کوبانی

9- کمک توسط مؤسسات به ظاهر غیر دولتی و خیره‌ای وابسته به حزب عدالت و توسعه ترکیه به نام «i.h.h» که شاخص بوده و نکته حائز اهمیت این است که انبارها و دفاتر این مؤسسه در استان هاتای ترکیه بدون پنهان کاری فعالیت می‌کند.

10- کسب درآمد سالانه حدود یک میلیارد دلار توسط گروه تروریستی داعش از ترانزیت هروئین طبق اعلام «ویکتور ایوانف» رئیس سازمان کنترل مواد مخدر فدرال روسیه

کایا در ادامه تأکید کرده است: از بدیهی‌ترین نتایج دخالت‌های چند بعدی ترکیه در سوریه و حمایت‌های این کشور از تروریست‌ها می‌توان به فعال شدن ظرفیت مخالفان اردوغان و افکار عمومی ترکیه در انتخابات اخیر دانست که ضمن اینکه فرصت تشکیل دولت را از رجب طیب اردوغان گرفتند، بلکه مخالفت خود را علنی اعلام و خواستار تجدید نظر در سیاست خارجی ترکیه شدند.

وی در پایان تأکید کرده است: این امر می‌تواند زنگ خطری برای اردوغان و سایر همدستانش برای حمایت از تروریست‌ها در سوریه باشد، چرا که تروریست خوب و بد ندارد و روزی دست خود را نیز خواهد برید.
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 10756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *