۴
۸۱
تخلف قانونی در یک شرکت نفتی

بازیگردان تاسیسات دریایی چه کسی است؟

طالبی از جمله مدیران بسیار نزدیک به منوچهری است که در زمان مدیریت مسعود سلطان پور از شرکت تاسیسات دریایی مرخص شد و به منوچهری در پتروپارس پیوست. با حضور محمدجواد شمس در پتروپارس طالبی باز هم کنار گذاشته شد تا روزی که منوچهری به تاسیسات رفت و طالبی را به این شرکت فراخواند.
بازیگردان تاسیسات دریایی چه کسی است؟
ميزنفت/ حضور یک چهره و مدیر غیرنفتی و غیر فنی در راس مدیریت بزرگترین شرکت فراساحل ایران وضعیت جالبی را بر شرکت تاسیسات دریایی تحمیل کرده است بطوری که باید دوران سخت تری را به نسبت گذشته پیش بینی کرد.

ابوالقاسم رحمانی مدیرعامل فعلی شرکت تاسیسات دریایی که تا پیش از حضور غلامرضا منوچهری٬ در صنعت نفت تجربه خاصی نداشت٬ در شرایطی مدیریت این شرکت را بر عهده گرفته که تا به امروز نتوانسته است اصطلاحات نفتی را نیز بیاموزد بنحوی که در یک برنامه تلویزیونی بجای استفاده از واژه «کالا» از واژه «مصالح» استفاده می کند!

رحمانی از نزدیکان و مدیران منوچهری در وزارت نیرو و بخش آب و فاضلاب بود که پس از حضور منوچهری در شرکت تاسیسات دریایی به نفت فراخوانده شد و دبیری جلسات هیئت مدیره را برعهده گرفت. دبیری هیئت مدیره سمتی تشریفاتی و «نوشتاری» است و ارتباط خاصی میان آن و کار اجرایی وجود ندارد لذا انتقاد خاصی به این انتصاب مطرح نشد.

اوج عقبگرد در تاسیسات دریایی٬ کوچ منوچهری به معاونت مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت و جایگزین شدن رحمانی به جای وی بود که شوک بزرگی به کارکنان این شرکت و مدیران فعال در پارس جنوبی بود.

رحمانی هنوز ۳ سال نیست که به نفت آمده است اما یک شبه راه ۳۰ ساله را طی کرد و به مدیریت تاسیسات دریایی برگزیده شد؛ او از حمایت منوچهری برخوردار بود و است و به همین دلیل است که ناظران بر این باورند رحمانی منصوب منوچهری در تاسیسات است و نه رئیس صندوق های بازنشستگی نفت.

در حالی که وزیرنفت همواره از شایسته سالاری در انتصابات می گوید این انتصاب نشان داد رحمانی بدون هیچ تجربه کاری نفتی و به پشتوانه حمایت های غیر قابل تصور به سمت مهمی منصوب شده است که بطور کامل با آن بیگانه است. یکی از نتایج این انتصاب تاخیرهای مکرر در نصب سکوهای پارس جنوبی است که عقب تر از برنامه مشخص شده نصب شده یا نصب می شوند.

رحمانی راه منوچهری را در تاسیسات دریایی ادامه می دهد بطوری که در چینش کمیسیون معاملات تخلف قانونی را ادامه داده است. بر اساس قانون و آئین نامه های این شرکت٬ مدیران  کمیسیون معاملات باید  ترکیبی از واحد مالی، حقوقی، مهندسی و بازرگانی باشد اما در عمل افرادی که منوچهری با خود به تاسیسات آورده است وظیفه مهم ترین بخش این شرکت را بر عهده دارند و تنها فرد قانونی در این کمیسیون٬ مسعود امانی مدیر حقوقی این شرکت است.

محمد علی طالبی معاونت مهندسی و تامین٬ علی نعمت الهی مدیر توسعه بازار٬ سعید وفاپور معاونت اقتصادی و پشتیبانی برخلاف آئین نامه در کمیسیون معاملات حضور دارند که مشخص نیست بر چه اساسی این افراد در کمیسیون حضور دارند. عضو دیگر این کمیسیون نیز بر اساس واحد درخواست کننده به این کمیسیون اضافه می شود اما 2 نفر اصلی – طالبی و نعمت الهی- نقش ویژه ای در این کمیسیون دارند. دو مدیری که فاقد سابقه فنی و بازرگانی روشنی هستند و ترکیب این کمیسیون را به یک گعده غیرفنی تبدیل کرده اند.

نکته مهمتر در شرکت تاسیسات دریایی٬ چند سمت بودن طالبی و نعمت الهی است بنحوی که طالبی همزمان سمت های معاونت مهندسی و تامین٬ ریاست کمیسیون معاملات را نیز برعهده داشته و در کمیته منابع انسانی و کمیته تعیین استراتژی پروژه حفاری فاز ۱۴ نیز حضور دارد.

طالبی از جمله مدیران بسیار نزدیک به منوچهری است که در زمان مدیریت مسعود سلطان پور از شرکت تاسیسات دریایی مرخص شد و به منوچهری در پتروپارس پیوست. با حضور محمدجواد شمس در پتروپارس طالبی باز هم کنار گذاشته شد تا روزی که منوچهری به تاسیسات رفت و طالبی را به این شرکت فراخواند.

نعمت الهی نیز همزمان مدیریت واحد توسعه بازار٬ دبیری کمیسیون معاملات و دبیری هیئت مدیره را نیز عهده دار است. وی در طول حضور خود در مدیریت توسعه بازار عملکرد قابل قبولی نداشته و نتوانسته است پروژه بزرگی را جذب کند ولی مورد حمایت منوچهری و رحمانی است.
 
این تنها یکی از پرده های مدیریت فعلی تاسیسات دریایی است که بدون توجه به مشکلات پیش آمده به کار خود ادامه می دهد.
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 14249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


جوادیان
Iran, Islamic Republic of
به پرونده سیاه مدیر حفاری آقای " ف . غ " شرکت تاسیسات هم نگاهی بکنید پرونده شرکت پتروپارس شامل ارتباط با پیمانکاران - خریدهای اشتباه و گران به نفع فروشندگان کالا و گرفتن پورسانت های انچنانی- دور زدن کمیسیون معاملات - زد و بند با فروشندگان کالا و قیمت اعلام شده در کمیسیون معاملات و .... -
Iran, Islamic Republic of
محمد حسین میرزایی
رحیم تبریزی
احسان موسوی
نعمت اللهی
تورج دهقان
فرزاد غزلی
شمسایی

این آقایون فوق الذکر واقعا عتیقه های شرکت پتروپارس بودند ضمن اینکه کارایی هم نداشتند و اومدند فقط پست های مدیریتی رو اشغال کردند در حالیکه شرکت تاسیسات دریایی ایران کلی آدم باتجربه و متعهد داره .........!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
برای مدیر عامل تاسیسات آقای رحمانی به دلیل بکارگیری افراد فوق الذکر بسیار متاسفیم!!!
حقگو
Iran, Islamic Republic of
همكاران عزيز و متناظران گرامي
سلام و عرض ادب
بنده تمامي مطالب و اظهارات ارزشمند شما را مطالعه نمودم مطالبي آغشته به منطق ،عصبانيت،بعضامرحمت و...
تمامي كساني كه از اعصارگذشته در شركت تاسيسات خالصانه خدمت نمودند بدون شك مقداري ناخالصي هم داشته اند كه اين رغم ناخالصي زياد نيست(حدودا نزديك به يك ميليارددلارناقابل) كه معمولا بعد از تمام شدن كار ايشان در اين شركت مشخص ميشود، چرا كه صلاح نيست در دوره حضوراين عزيزان اين موارد نمود پيدا كند چون به سيستم مديريت شركت لطمه وارد ميشود!!!!!
به نظر بنده ريشه تمامي اين مشكلات رابايد در هيئت مديره شركت پيدا كرد كه متاسفانه حفظ سرمايه هاي شركت در اولويت كاري ايشان نيست! سرنوشت تاسيسات با دست فرمون ظاهرا از پيش تعيين شده برخي آقايون بدتر از شركت صدرا خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
حقیقت
امید
Russian Federation
سلام دوست عزیز به این لیست باید افراد زیر را هم اضافه کنید:
شهاب احمدی
محتبی رحیمی
كارمند
Iran, Islamic Republic of
به نظر اسم الف.صفري از ليست فوق جامونده.
Turkey
اخه
Iran, Islamic Republic of
گزارش جالبی بود البته می شه تخصیص پوزیشن در شرکت های اقماری تاسیات دریایی رو هم به بستگان این مدیران هم اضافه کرد - یه سری به شرکت صنعت گستر بزنید ببینید کیا اونجا هستند
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط طالبی و نعمت الهی - یه خبری هم راجع به آقای شمسایی مدیر دفتر منوچهری بزنید که باشگاه فوتسال تاسیسات دریایی شده مقری برای انتصاب برادر زاده شون (وحید شمسایی) برای مربیگری و برخی اقوامشون در سیستم لجستیک و روابط عمومی و .... باشگاه تاسیسات دریایی که گردش مالی خوبی داره
حامد از تهران
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز آقای گل فوتسال دنیا اگر نیاز به لابی داشت که بایستی به فوتبال کل دنیا شک کردودر ضمن حضور وحید شمسایی در راس هرم باشگاه تحت هر عنوانی باعث افتخار هر باشگاهی هستش که باید به خودش بباله........
کمالی ازتهران
Iran, Islamic Republic of
بنده یکی از کارمندان تاسیسات دریایی هستم و از نزدیک جناب آقای شمسایی رو که فردی سالم , انقلابی , و مومن می باشد را می شناسم و کسی که این نظر رو داده متاسفم که فوتبال رو قاطی چیزهای دیگه ای کرده عصرنفت حتما منتشرکن لطفا
Iran, Islamic Republic of
به مطالب بالا آقای مهندس تبریزی حیف شد اضافه نشده ایشون هم مثل آقای نعمت اللهی 5 تا سمت داره - عضو هیئت مدیره 2 تا از شرکت های اقماری تاسیسات دریایی است. کل پول و هزینه پروژه ها توسط ایشان تقسیم می شود. و سمت مشاور در امور پروژه ها رو هم دارند. ایشان با آقای منوچهری کیسون بودند و همراه برخی از مدیران کیسون مثل آقای لطفی که مدیر بازرگانی هستند از کیسون تشریف اوردند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای منوچهری جدیدا چهره را در مجموعه شرکت های تاسیسات دریایی تغییر داده است و به آنها سمت داده و این افراد رو هم به مدیر عامل جدید تاسیسات دریایی آقای رحمانی غالب کرده اند از جمله این افراد :

-آقای تورج دهقان برای شرکت سرمایه گذاری تاسیسات
-آقای رحیم تبریزی بعنوان معاونت اجرایی
-آقای احسان موسوی مدیر عامل تسدید
-آقای فرزاد غزلی بعنوان مدیر حفاری

متاسفانه آقای منوچهری با توجه به سوابق غیر موجه شان و مشکلات فراوان قبلی شان در حال تخریب صنعت نفت هستند و باید وزیر نفت سریعا ایشان را عزل نمایند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه افراد مذکور شرکت تاسیسات دریایی رو به حیات خلوت خودشان تبدیل کرده و با حقوق های بالا دارند شرکت بزرگ و خوب تایسیات دریایی رو تضعیف می کنند.......
حفاري
Iran, Islamic Republic of
اقاي منوچهري بسيار مدير موفقي هستند در پتروپارس شاهكار كردند كه با رفتن ايشون و امدن شمس متاسفانه پتروپارس سقوط كرد. در ضمن شركت تاسيسات دريايي در مديريت قبلي با اون دكل دزدي حرفي براي گفتن در حفاري نداشت با مديريت صحيح مهندس غزلي و تيم زحمتكش همراهشون كار دوساله رو شش ماهه انجام دادند و دو دكل براي پروژه فاز 14 در منطقه اورند و شروع به حفاري كردند انچه من در شركت تاسيسات ديدم فقط خواب الودگي كاركنانه كه مدام در حال چرت زدن هستند و براي هر كاري بايد از خواب بيدارشون كرد كه يه كاري انجام بدن و بيشترشونم اتوبوسي توسط مدير عامل قبلي اومدن كه هيچ كارايي و سوادي ندارند
Iran, Islamic Republic of
یکی به دادتاسسات دریایی برسه اوضاع فعلی بدتراززمان مدیریت قبلی شده است .بادستوروزیربدون ارائه صورت وضعیت کارکرد تاییدشده ازکارفرماهاپول میگیرندبابت پروژه ها ....
Iran, Islamic Republic of
شرکت تاسیسات دریایی شده حیات خلوت مدیران مورد دار شرکت پتروپارس که در اونجا اومده اند اونهم بخاطر شخص آقای منوچهری دامت برکاته........
يكي از كارمندان تاسيسات
Iran, Islamic Republic of
نوشتار چاپ شده غير فني بوده و مغرضانه نگاشته شده است.
بعنوان يكي از كارمندان قديمي تاسيسات برخي از قسمتهاي گزارش را نادرست اعلام مي كنم.
Iran, Islamic Republic of
ما بعنوان کارمندانشرکت تاسیسات دریایی این نوشته های بالا رو کاملا تایید میکنیم
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخ هست...........
عسلویه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در خصوص موارد مطرح شده چند مورد را توضیح می دهم:
1- از زمان مدیریت آقای رحمانی دو سکوی 21 و 19b نصب شده است که مطابق برنامه پیش بینی شده بوده است.(چگونه در عرض دو ماه حضور ایشان باعث تاخیر شده است؟!!!!!!)
2- در خصوص آقای طالبی اگر پرسنل شرکت تاسیسات دریایی یه سری به احکام صادره در سوابق شرکت که در پورتابل شرکت موجود است بزنند مشاهده خواهند کرد که ایشان در سالهای ابتدایی تاسیس شرکت تاسیسات دریایی از مدیران اجرایی و فنی پروزه ها بوده اند(مدیر پروژه خط لوله فاز یک و مدیر نصب در سال79)
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا اظهار لطف نکن....
مشکلات مدیریتی در شرکت تاسیسات دریایی بسیار زیاد شده از جمله در شرکت های کیتو و حفاری و تسدید و دفتر و ستاد تهران
آشنا
Iran, Islamic Republic of
سلام
من فکر میکنم این متن بالا رو کسانی نگارش کردند که منافعشون در دوره جدید محدود شده.
وقتی توی متن از یک عده تعریف بشه یا در موردشون سکوت بشه و در مورد افراد دیگه بدگویی بشه،واضح است که از کجا سرچشمه میگیره.
اینکه در تاسیسات دریایی پست ها بین یک سری افراد خاص تقسیم میشه و آقایون با 60 هفتاد سال سن حاضر نیستند از چهارتا از پست هاشون بگذرند تا به جوونا برسه حرفی نیست،بحث اینه که انتقاد باید بر مبنای واقعیت باشه.تاخیر در پروژه چه ربطی به مدیرعامل سه ماهه داره؟
اگر واقعا میخواید انتقاد کنید کافیه یه تصویر از نمازخانه شرکت بگذارید که عمده مدیران روی صندلی سالمندان نماز میخونند،وگرنه در تجربه اونها هیچ شکی نیست
Germany
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
همه این ها به دلیل اشتباهات آريالای منوچهری هست که باید آقای رحمانی مدیران منصوب شده منوچهری رو برکنار کنه ....
البته اوضاع دکتر منوچهری هم در نفت بسیار ناپایدار هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دكتر منوچهري بسيار مدير موفقي هستند پتروپارس و به اوج رسوند شمس به فلاكت اينقدر به ايشون حسودي نكنيد
Iran, Islamic Republic of
درسته آقای منوچهری به مسایل مدیریت واقف بودند و برعکس ایشان محمد جواد شمس ( شمس پتروپارس را به انزوا و بدبختی کشاند)
Iran, Islamic Republic of
منوچهری فقط برای دوستانش خوب بود ............

چرا منوچعری در تاسیسات دریایی ایران موفق نبود؟؟!!
من
Iran, Islamic Republic of
يعنى واقعا قوه تشخيص و مديريت رحمانى بيشتر از منوچهرى هست؟ عجب اظهار نظر هنرمندانه اى!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
خود آقای رحمانی جزو کسانی هستش که رویک صندلی نماز میخونه. شما که میفرمایید در تجربه آقایان شکی نیست آیا ایشون تجربه در صنعت فراساحلی دارند؟ آیا ایشون در ۳ سال گذشته جز سمت دبیری هیئت مدیره و مدیر پروژه ساختمان تجربه اجرایی فراساحلی در شرکت فراساحل کسب کرده اند؟
یکی دیگر از آقایآن بازنشسته و بی تجربه که اصلا معلوم نیست چه مسوولیتی در شرکت تاسیسات دارند آقای میر حسینی است.
همه این آقایان رحمانی، طالبی، نعمت الهی، میرحسینی، هیچ تجربه ای در مسئولیتی که با حقوقدان بالای ۲۰ میلیون تصاحب کرده اند ندارند.
طاهره این آقایان منصوبند تا شرکت تاسیسات رو نابود کنند.
حفاري
Iran, Islamic Republic of
مشكلات حفاري رو ميشه بگيد؟ مشكلات حفاري شركت شما در مديريت قبلي بود نه الان كه در يه بازه شش ماهه دو تا دكل داره روي پروژه فاز 14 كار ميكنه چرا اون موقع كه دكلتونو دزيدن ساكت بوديد؟ ميشه مشكلات حفاري رو بگيد ما هم بدونيم
Iran, Islamic Republic of

راستی حقوق های نجومی تون رو هم بگید چقدر هست؟؟!!

جناب آقای رحمانی چرا نظارتی بر حقوق آقایون در حفاری نیست؟؟؟!!!
حفاري
Iran, Islamic Republic of
هيچ حقوق نجومي در كار نيست بدبخت كارمند اي حفاري از دي ماه پارسال اومدن سركار قراردادشون از فرودين 95 شده هنوز پول اون چهار ماه كارشونم نگرفتن هيچ مزيت رفاهي هم برقرار نشده شما پول لباس و سفر و غذا و اياب و ذهاب صد تا مناسبت عيدي ميگيريد ما پول غذامونم از جيب ميديم وقتي چيزي رو نمي دونيد الكي شايعه نكنيد تازه اضافه كارم نميگيريم كاش ما هم استخدام تاسيسات بوديم حداقل اينجوري كار نمي كرديم كلي هم امكانات داشتم حقوقمونم سرما ه ميگرفتيم نه اينكه يه ماه پنجم حقوق ميدن اين ماه دهم .....
من
Iran, Islamic Republic of
اين بحث حقوقهاى نجومى يك بحث عوام فريبانه س. البته من هم شنيدم كه مثلا منشى واحد حفارى فاز ١٤ از مهندس ١٣ سال سابقه پروژه هاى ديگه حقوق بالاترى ميگيره
Iran, Islamic Republic of
آینده نشان خواهد داد ( فساد مالی - خرید اقلام فرسوده به جای نو و پراخت به قیمت اقلام نو - زدو بند با پیمانکاران - .......)
حفاري
Iran, Islamic Republic of
فعلا جواب دكل گمشده رو بديد بعد بياييد به حفاري انگ بچسبونيد
من
Iran, Islamic Republic of
وقتى دكل حفارى گم شد، فقط يكى دو نفر از بدنه شركت مثل وفاپور به عنوان مدير مالى شركت از موضوع خبر داشتند كه اونو رسانه اى نكردند. بدنه شركت وقتى اين موضوع رو فهميدن كه دكتر طاهرى ديگه مدير عامل نبود. لذا به بدنه اصلى شركت نميشه اشكال گرفت. ولى الان بدنه اصلى شركت، كه تيم حفارى جزوش نيست، آگاه هيتند و از مسائلى كه در حفارى فاز ١٤ در جريان هست آگاه هستند
Germany
اینده اشکالات و رشوه های اقای غزلی و تیمش را نشان می دهد.
علي
Iran, Islamic Republic of
بله در مورد آقاي طالبي درست ميفرماييد ايشان از مديران دوران آقاي سلطانپور بودند كه به دليل عملکردشان، آقاي سلطانپور ايشان را از تاسيسات بيرون كردند و بعد از بازگشت در دوران آقاي دكتر منوچهري به خاطر اخراج شدنشان توسط آقاي سلطانپور شروع به تلافی كردند.
عملکرد بد در شركت تاسيسات براي همه محرز است. همچون ... مدير عامل آقاي رحماني
برديا
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به اين متن فكر آدم ب اين سمت ميره ك عصر نفت جيره و مواجبشو دريافت نكرده.
یحیی
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم عصر نفت جیره اش و از سلطانپور گرفته!
من
Iran, Islamic Republic of
مقاله عصر نفت اگرچه اندكى مغرضانه س، ولى واقعيات زيادى رو هم بيان ميكنه. البته اشكالاتى مثل اين نكته كه رحمانى باعث تاخير در نصب سكوها شد در اين مقاله كمى مغرضانه وجود داره، ولى واقعا در مورد عدم لياقت رحمانى و ... داره درست ميگه. رحمانى اندازه اين حرفها نيست و هنوز هم در شركت فساد هست و اتفاقا از دور و برى هاى آقاى رحمانى هم داره درمياد. البته نميدونم خود رحمانى چقدر از اين موضوع آگاهه
سینا
Iran, Islamic Republic of
من یکی از پرسنل قدیمی تاسیسات دریایی هستم با خواندن این مطلب تنها چیزی که به نظر می رسد این است که نویسنده تنها می خواسته متنی را بر علیه شخصی نوشته باشد و اصلا دید فنی و پروژه ندارد آیا ایشان را می توان از دلسوزان صنعت نفت و تاسیسات دریایی دانست ؟اینکه در زمان مدیر عامل قبلی برخی از مدیران منصوب شده مشکلاتی داشته اند بر پرسنل تاسیسات دریایی پوشیده نیست
کدامیک از مدیران عامل قبلی هنگام ورود به شرکت تجربه کافی داشته اند
مدیر عامل جدید درست است دبیر هیئت مدیره بوده است ولی سوابق مدیریتی وی از قبیل معاونت وزیر و نمایندگی مجلس ارتباط نزدیک با وزیر نفت در این شرایط بحرانی تاسیسات دریایی را می تواند از بحران خارج نماید
کدام مدیر عامل می تواند در مدت دو ماه تاثیر مثبت یا منفی بر یک پروژه رو به اتمام داشته باشد
نویسنده محترم کاش منطقی تر مسائل را مطرح می نمود شاید دلنشین باشد
Iran, Islamic Republic of
آقایان ی سری فامیل ها رو گذاشتن سرکار باید حتما سر زد صنعت گستر ی سری شمالی وآله افراد بازنشسته هستن که مدیر اداری هیچی بارش نیست معلوم نیست چه جور بهشون سمت دادن همش شده باند بازی و پارتی بازی هست آقایان هستن تو تاسیسات که در صنعت گستر ماهی 6تا 7 میلیون حق مشاوره میگیرند و کاری انجام نمیدن
Iran, Islamic Republic of
آقایان الف-ق و آقای ف .ب
دانیال دهقان از قلم افتاد، از اقوام منوچهری هست که تو It مشغول شده
Iran, Islamic Republic of
مجتبی رحیمی هم از قلم افتاد که اتفاقا ایشون هم از بستگان آقای منوچهری هست که رئیس روابط عمومی تأسیسات و عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های زیرمجموعه تأسیسات دریایی است و عملکرد پر ابهامی در قراردادهای تبلیغاتی در روابط عمومی این شرکت دارد.
Iran, Islamic Republic of
مشاوران ا.ق و آقای ف.ب ازمشاوران هستن که پول الکی میگیرن
محمود
این مدیرایی که از پتروپارس به تاسیسات رفتن از مدیران قبلی تاسیسات بهتر و سالم ترن، کیه که ندونه رهبری، باخدایی، کیا، ناصری فر، خیابانی، توفیقی.... چه دزدیهایی کردن و چه باجهایی از پیمانکاران گرفتند.
كارمند
Iran, Islamic Republic of
اجازه دهيد كمي منطقي به اين موضوع نگاه كنيم.

- اولا آقاي رحماني سابقه معاونت وزارت ندارند، ايشان در نيرو مدير يك سري طرح هاي آبرساني بوده اند. ايشان نماينده اقليد بوده اند و اين موضوع نيز هيچ ارتباطي با صنعت فراساحل ندارد. جهت اطلاع ايشان هيچ مقبوليتي در نزد كارفرما، بدنه نفت و حتي صندوق بازنشستگي ندارند. ايشان اصلا پروژه نميشناسند و در حال حاض هم در 3 ماه گذشته هيچ فعاليتي در جذب پروژه نداشته اند.

- ثانيا تاخير در پروژه ها هيچ ارتباطي به دوره 3 ماهه مديريت ايشان ندارد، جالب اينكه در 3 ماه گذشته پروژه ها مطابق برنامه تعيين شده از 6 ماه پيش اجرا شده ولي اين موفقيت هم هيچ ارتباطي به مديريت آقاي رحماني ندارد. تاخيرات اساسي در اجراي پروژه ها مربوط به روند اجرايي دست و پا گير و تصميات غير كارشناسي توسط همين مديران همچون طالبي، نعمت اللهي و مديران قبلي مالي بوده است. تصميمات غلط از طرف خود آقاي دكتر منوچهري هم تاثير بسزايي در ايجاد تاخيرات داشته است. تصميم به تغيير نفرات كميسيون قبلي با نفرات جديد، تاخير در بركناري مدير بازرگاني قبلي، انتصاب مدير مالي قبلي و محدود كردن اختيارات مديران پروژه از جمله تصميات غلط آقاي منوچهري بود كه تاثير مثبت در تاخيرات پروژه ها داشته.

- آقاي منوچهري در ادامه اشتباهات بي شمار در انتصاب افراد ناكارآمد و غير مرتبط عامل اصلي انتخاب آقاي رحماني به عنوان مدير عامل جديد بوده است. البته ميتوان از يك ديد اين انتخاب را يك انتخاب هوشمند دانست چرا كه آقاي رحماني با توجه به ضعف مديريتي تنها گزينه اي بود كه جرات نقد و به چالش كشي اشتباهات آقاي دكتر منوچهري را نداشته و ندارد. ايشان در حال حاضر بدون اجازه آقاي دكتر منوچهري آب هم نمي خورد. البته برخي نيز اعتقاد دارند ك آقاي دكتر منوچهري قصد نابودي اين شركت بزرگ را بعد از كسب افتخارات آن داشتند و مدير نا شايسته اي همچون آقاي رحماني گزينه اي درست براي انجام اين مهم است. البته بد نيست به پروسه تعيين آقاي رحماني به عنوان مدير عامل نيز توجه شود، آقاي منوچهري در واپسين روزهاي مديريت خود در تاسيسات گزينه هاي بسيار خوبي را براي جانشيني خود از دست داد، آقاي نوروز زاده كه در حال حاضر مدير عامل شستا هستند يكي از گزينه ها بودند كه متاسفانه ايشان اين سمت را نپذيرفتند، آقاي شهنازي زاده يكي ديگر از گزينه ها بودند كه ايشان هم اين سمت را نپذيرفتند، و نهايتا آقاي ميرزايي گزينه مناسب بودند كه ايشان هم اين سمت را قبول نكردند، در اين شرايط آقاي منوچهري چاره اي نداشت جز اينكه از معاونين خود بخواهد تا از بين خودشان يكي را انتخاب و به ايشان اعلام كنند. اينچنين بود كه آقايان رهبري، طالبي و بهاري به رحماني راي دادند. البته هر سه اين آقايان ميدانستند كه رحماني اصلا براي اين سمت مناسب نيست اما فكر ميكردند ميتوانند آقاي رحماني را به شكلي كه خودشان ميخواهند هدايت كنند، اما غافل بودند از نقش و زيركي آقاي وفاپور.

- و نهايتا اينكه اجازه دهيد با نقد سازنده از بروز خسارات جبران ناپذير در اين مجموعه كه تا كنون 1/3 ميليارد دلار از دارايي هاي خود را بدليل انتصاب مديران ناشايسته از دست داده است جل.گيري شود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آريالای منوچهری با انتصاب افراد وابسته به خود در شرکت تاسیسات دریایی عملا دارند این شرکت را اداره و بهتر بگویم یه سمت نابودی می برند افرادی که ایشان به شرکت تاسیسات دریایی تزریق کرده اند عبارتند از ::

رحیم تبریزی + محمد حسین میرزایی + احسان موسوی + طالبی + فرزاد غزلی + شمسایی
من
Iran, Islamic Republic of
منصف باشيم. تبريزى و شمسايى و ... آسيبى به شركت نزدن. ولى وجود يه آدمى مثل رحمانى واقعا بسيار آسيب زننده س
یحیی
Iran, Islamic Republic of
جناب کارمند
نظرات شما دقیق وقابل تأمل است .
ولیکن این مقاله و مقاله ای که آقای محسن مهدیان در دفاع از آقای مسعود سلطانپور زده است بخاطر مصاحبه ای است که آقای رحمانی در روزنامه ایران بر علیه مدیران عامل قبلی (آقایان طاهری و سلطانپور و ...) مطالبی را گفته بود .
نوع نگارش این مقاله از نوع گفتار آقای سلطانپور است لذا در این شرایط کارمندان و مدیران بایستی هوشیار ومتوجه موضوع باشند و وارد بازی نشوند و به وظیفه شرعی و فنی و تخصصی خودشان عمل کنند.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اگر هم منطق شما رو بپذیریم باید کسی که به بی قانونی یکی دیگه اعتراض میکنه باید اولحواسش به غیر قانونی عمل کردن خودش باشه.
اگر کمیسیون معاملات یک شرکت عید قانونی باشه یعنی تمامی معاملاتی که از اون کمیسیون براشون مصوبه صادر شده غیر قانونی خواهند بود. جناب آقای رحمانی در حال حاضر مسئول این بی قانونی هستند.
Iran, Islamic Republic of
خدا درست کنه
امید
Russian Federation
احسنت بر شما - یکی از معضلات و مشکلات عمده تاسیسات دریایی طی دهه اخیر آقایان .... هستند که با همه مدیران عامل با هر گرایش سیاسی و اقتصادی همکاری کرده و همواره منتقد وضعیت قبلی در دوره مدیریت جدید بوده اند. شرکت را به نابودی کشانده اند این دو نفر و بسیاری از افراد متخصص و کاربلد از ناحیه این دو فرد بطور مستقیم یا غیر مستقیم از تاسیسات دریایی رانده شده اند
من
Iran, Islamic Republic of
احسنت
بالاخره يه نفر دو كلمه حرف درست زد.
نه تاخيرات نصب سكوها و نه موفقيت در نصب سكوها در چند ماهه اخبر هيچ ربطى به رحمانى نداره. ايشون كلا آدم بي ربطيه.
البته تيم كميسيون معاملات قبلى هم مثل تيم كميسيون معاملات فعلى، كم سواد و سياسى كار و فاسد بودند. دبيرخانه قبلى كميسيون معاملات، سر گردنه بود. دبيرخانه فعلى سالم تره. ولى كلا كميسيون معاملات فعلى و قبلى بسيار مشكل دار بوده و هستند
مروت
Iran, Islamic Republic of
به پرونده سیاه حفاری آقایان "ف . غ" و " ج . د " و " م . پ" سری بزنید و سازمان بازرسی از پورسانت های این افراد از پیمانکاران بررسی کنه. این افراد در حفاری پتروپارس به "رش .... " معروفند.
امید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
داستان تاسیسات دریایی فراتر از اینهاست و باید رد .... و افراد وابسته به ایشان رو در جاهایی دنبال کرد که در حال فروش مملکت تحت قرارداد های آی پی سی هستند تا کرسنتهای دو و سه چهار شکل بگیرد . وی به طیفهای گسترده ای از موتلفه گرفته تا راست تندرو در نیروهای چپ و اصلاح طلب همزمان در ارتباطهستند و باج می دهند الان هم در حال چینش وابستگان در شرکتهای مختلف هستند برای آمادگی زمان اجرای ای پی سی. وی علاوه بر پرونده های اقتصادی و سیاسی گرایشات دیگری هم دارند ولی متاسفانه آقای ... علی رغم همه این مشکلات اختیارتان را به آیشان سپرده اند. تنها نگاهی به روش مدیریت حفاری فاز ۱۴ در تاسیسات بیاندازید تا کلکسیونی از انواع ... را ببینید. آقای .... یک تنه به یک تیم نظارتی نیاز دارند برای کنترل تخلفات همچنین آقای .... با روش های عجیب و تعلیم یافته ور تخلف. همه اینها زیر سایه بازنشسته بزرگ آقای رحیمی اتفاق می افتد که عاقبت خود را به چند روز دنیا بخصوص چند روز اواخر عمر فروخته اند ممنون از سایت شما که در راه روشنگری قدم بر می دارد چک درود
Iran, Islamic Republic of
هر چی آدم ...در پتروپارس بوده آقایون جمع کردن در حفاری تاسیسات .متاسفم
حفاري
Iran, Islamic Republic of
شما حفاري بلديد بسم الله بفرماييد.

قبلش كه دكلتون گم ش پروژه رو زمين مونده بودش بعد اين همه سال يه تيم بدون توقع اومده كار دوساله رو شش ماهه انجام داده دو تا دكل اورده داره پروژتونو انجام ميده بازم ناراحتديد شما بلد بوديد خيلي وقت پيش اين پروژه رو تموم كرده بوديد هر قسمتي از تاسسيسات ميريم اقايون در حال چرتن
قلى
Iran, Islamic Republic of
شما هم بوديد آدمهاى مورد اعتماد خودتون رو مياورديد
a.h
Iran, Islamic Republic of
باسلام و دعاي خير
چه بحث هاي جالبي
چه خوب بود از كل باقيماندگان زمان آقاي سلطانپور كه ماشاالله تعداد آنها نيز بيشمار است يادي ميكرديم كه انگار تاسيسات دريايي ارث پدرشان هست و هر مديريتي روي كار مي آيد با فشار و لابي گري سمت هاي بالاتري دست و پا ميكنند و بيشتر جيبهاي خود را پر مينمايند.
غلام
Iran, Islamic Republic of
بله دقيقا
آقايان
س. و.
غ. ك.
م. ا.
و خيلى هاى ديگه
Iran, Islamic Republic of
سعید وفاپور-مسعود امانی منظورتون دارن میچاپن
آگاه
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي عصر نفت که اکثر خبرهاش بسيار مغرضانه و جانبدارانه است. معلومه حق اضافه کاريش نرسيده که خبره اين چنيني و بدون آگاهي زده... يا دوستان ديگه سيبيلشو بيشتر چرب کردن....
همه ي آگاهان صنعت نفت ميدونن که اوج پتروپارس با حضور دکتر منوچهري و همين تيم شون و نزولش با آقاي شمس... اشاره ميکنم به خبر خود عصره نفت همين چند ماه پيش در مورد آقاي شمس...
حالا همين دکتر منوچهري آگاه ميشن عامل نزول تاسيسات...!!!! عجيبا غريبا... که معلوم نيست کدوم طرفي هستيد و دنبال چه منافعي...!!!!
معلومه که سفره و بساط خيلي از دوستان هم با حضور دکتر منوچهري و تيمشون آجر شده و بسته شده به خصوص تو همون کميته هايي که اسم آوردين مثل کميسيون معاملات که اينقد شاکي ان.... اين خودش نشان از اين داره که اتفاقا دکتر خوب کارشو انجام داده....!!!!
مطمئنم که نظرات من و امثال من رو تاييد نميکنيد چون به نفعتون نيست (دوستانم که اين خبر رو به من اطلاع دادن ديشب کامنت گذاشتن و تاييد نفرمودين...)ولي واستون بهتره اقلش بخونيد...!!! باشد که آگاه شويد....
در مورد وحيد شمسايي هم متاسفم واقعا واستون... اسطوره ي فوتسال دنيا تو هر تيمي باشه باعث افتخاره و اون تيم بلند آوازه ميشه.... حال به واسطه ي عمو يا دايي يا بي واسطه.... آرزوي خيلي هاس که فقط تو تيمشون باشه.... !!!!
کمي مغرض نباشيد لطفا....!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهت آگاهی بعضی نادان های عزیز::

با نفت 150 دلاری و نبود تحریم معلومه منوچهری میشه مدیر خوب....
چرا منوچهری نتونست اوضاع سدید و یا تاسیسات دریایی رو خوب کنه؟؟!!!

منوچهری فقط به فکر ... خودش و دوستان اطرافش هست.....
Germany
واقعا درسته - من یک پتروپارسی هستم و محمد جواد شمس شرکت پتروپارس را به انزوا کشید.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
منوچهرى كارش درست بود، ولى گذاشتن رحمانى در اين پست كار بسيار غلطى بود. يه كار نادرست ديگه منوچهرى، ببرون نكردن بازمونده هاى دوران سلطانپور بود، كه واقعا متاسفم كه انجام نشد. بايد اين غده هاى سرطانى بازمانده از دوران سلطانپور، مثل س و، كه شركت رو حياط خلوت خودشون ميدونن از شركت ميرفتن، همونطور كه تيم طاهرى رفتن، ولى انصافا نامرديه اگر بگيم منوچهرى خوب نبود. تنها اشكال منوچهرى كندى تصميم گيرى و ملاحظه كارى زياد با بعضى ها بود
Iran, Islamic Republic of
یکی قصه ی زیرمجموعه ی تاسیسات، گلوبال پتروتک را بگوید ... 50-60 م دلار از بابت کارکرد محموله برمیدارد 1.5 سال پیش و بعد از ضرر بیش از 30 م دلاری هنوزم باقی پول معلوم نیست کجاست و جناب منوچهری بعنوان عضو هییت مدیره گلوبال در اطلاع کامل بودند!!
d.d
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
خدا را صد هزار مرتبه شكر كه حدودا مشخص شد چه كساني در گفتمان اين مطالب نقش دارن از جناب مهندس اجرايي تا معاونت و ديگر دوستان عزيزشان كه احساس خطر كرده اند
ولي مطمئن باشيد گروه دكتر عزيز چيزي از شايستگيشان كم نميشود
كارمند تاسيسات
Iran, Islamic Republic of
كسي هست به فرياد ما برسه؟ ما كه بعد از ١٠ سال كار كردن و مايه گذاشتن از زندگيمون براي شركت تاسيسات دريايي طي يك تصميم مديريتي تعديل ميشيم.
وقتي از نتايج تعداد نفرات تعديلي خبر ميگيريم با جواب جالبي روبرو ميشيم: با تعديل ٣٠٠ نفر ميتونيم كمتر از ٥ درصد در هزينه ها صرفه جويي كنيم. ٣٠٠ نفر شامل: نفرات مهندسي، بازرگاني و.. و جالبتر از همه تصميمي كه درباره همكاران مستقر در پروژه ها گرفته شده!!! تمامي پرسنل پروژه هاي ١٢، ١٧ ١٨ و ١٥ ١٦!!!!
كسي هست به فرياد ما برسه؟؟؟
تاسيسات ١٥٠٠ نفر حقوق بگير داره، يعني حدودا ٦٠٠٠ نفر در حال حاضر نگران آينده نه چندان دور نان آور خانواده خود هستن
Iran, Islamic Republic of
باید با تحصن به مدیران وارداتی مثلا دکتر منوچهری در شرکت تاسیسات دریایی اعتراض کنیم تا اونها از شرکت اخراج بشوند
همكار
Romania
واقعا جاي تاسف داره نحوه گزينش نيروهاي تعديلي
سنواتي شدن پروژه هاي فعال و ناتمام
تعديل يكي از زوجين شاغل
و معيار هاي عجيب ديگر
كارمند
Iran, Islamic Republic of
دوستان در تاسيسات لطف بفرمايند اول پاسخ بدهند معني حفاري چيست ؟ مابقي بماند
حفارى چيست؟
Iran, Islamic Republic of
حفارى كارى است كه در دكترين شركت نبوده و دكتر طاهرى صرفا براى پول به جيب زدن حفارى فاز ١٤ رو گرفت. شركت تاسيسات دريايى ايران هم در جايگاهى وايساده كه با حفارى كردن يا نكردن، چيزى به افتخاراتش اضافه يا كم نميشه. بنابراين، بى خيال اخوى
Satellite Provider
حفاری یعنی گودکردن هرچیز (مثل زمین ،جیب،و.......)برای پنهان کردن پولهای اضافی
تاسيساتي با بيش از ١٤ سال سابقه خدمت
Romania
اين ديگه غير قابل تحمل شده ، اعلام كردن توي شركت بين زن و شوهرها يك نفر بايد بماند در حالي كه اين مورد به هيچ عنوان قانون سيستم نبوده است . بهتر نيست يك نفر به وضعيت ما بيچاره ها رسيدگي كند ؟ مسئوليت محترم ما به عنوان پرسنل تاسيسات ملتمسانه تقاضاي لطف و رسيدگي داريم
همکار سابق
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه تعدیلی ها باطلاع همه شما می رساند که تعدیلی بازنشسته های که در تاسیسات دریایی از تاریخ 95/07/01 اجرا شد فقط باین دلیل بود که به مقامات کشور اعلام کنند . حقوق بگیران نجومی و بازنشسته نفتی را تعدیل و از کار بیکار کردند. و خنده دار تر ازاین حقوق بگیران بازنشسته نفتی ونجومی هنوز در تاسیسات دریایی مشغول بکار در مدیر عاملی و غیره و مدیریتی هستند و باندی هستند متاسفانه غیر از فامیل بازی وپرداخت حقوق آنچنانی به کسانی که واقعا از واگذاری امور و مسئولیت بی اطلاع هستند.جواب این عمل کرد هارا غیر خدا کسی نمی تواند بدهد اوست که بر دلها آگاه و تواناست . و انشاالله جوابشان را خدا می دهد .بشنو آقای »مصالح بجای کالا
همکار نفتی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش همه مدیران مثل آقای رحمانی سالم و پاک دست بودند . ایشون به نظر من مدیر لایق و قاطعی هستند