۰
مشاور معاون اول:

بهمنی تبرئه نشده است

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اینکه حقوق‌ برخی مدیران دولت و دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف نامتعارف بوده است را ما هم قبول داریم و البته تنها در دستگاه‌های اجرایی و دولت خلاصه نمی‌شود.
محمود بهمنی - عصر نفت
محمود بهمنی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت٬ کاظم پالیزدار گفت:بابک زنجانی که همینطور منابع در اختیارش قرار نگرفته بالاخره یک سری افراد با استفاده از یک سری اختیارات، این منابع را در اختیارش قرار دادند. علاقمندیم که توضیحات و پاسخ و استنادات این افراد را هم بشنویم که با چه جرات و جسارتی این منابع را در اختیار او گذاشتند بدون اینکه هیچگونه ضمانت نامه ای از زنجانی اخذ کنند.

وی افزود: چه چیزی باعث شد که روی یک تیکه کاغذ 4 نفر امضا کنند که بخشی از منابع کشور موجود در هالک بانک ترکیه به حساب یک موسسه اعتباری که متعلق به بابک زنجانی بود، واریز شود. این کار با چه انگیزه ای صورت گرفته؟ خود ما هم این موضوع را مطالبه می‌کنیم و بارها هم گفته ایم و از مرجع قضایی خواسته ایم که آن افراد بیایند پاسخ دهند که با چه انگیزه ای 1.8 میلیارد از منابع این کشور را در اختیار زنجانی قرار دادند بدون اینکه از او ضمانت نامه ای بگیرند و این کار تنها با نوشتن متنی در یک برگه بانک مرکزی که حتی سربرگ هم نداشته انجام می شود درحالی که امروز همان افراد راحت دارند زندگی خودشان را می کنند و در مسند حقوقی و قضایی می‌نشینند و کار می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس کل سابق بانک مرکزی در این پرونده تبرئه شده‌اند و آیا این مسئه صحت دارد؟ گفت: وی در یک پرونده دیگر تبرئه شده اند و در پرونده دیگری تبرئه نشده اند و در خصوص پرونده بابک زنجانی همچنان خیلی از بخش ها در رابطه با ایشان باقیمانده است.

دبیر هماهنگی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: رئیس کل سابق بانک مرکزی در خصوص برداشت شبانه 3 هزار میلیارد تومان از بانک‌ها بابت مابه تفاوت نرخ ارز بوده که توسط دیوان محاسبات تبرئه شدند.
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 15043
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *