۰

ماجرای بازداشت مدیرعامل توتال توسط آمریکا!

وزیر سابق نفت گفت: معاون توتال به من می‌گفت آمریکا ۲ یا ۳ روز مدیرعامل این شرکت را به دلیل ارتباط با ایران بازداشت کرده بود.
مسعود میرکاظمی - عصر نفت
مسعود میرکاظمی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت گفت: بعضی‌ها می‌گویند برجام منفعتی برای کشور نداشته است و در نفت هم سرمایه‌گذاری نشده است و در دولت یازدهم هم پروژه‌ها تعطیل شده است چون 14.5 درصد سهم نفت به دلیل کاهش قیمت نفت خیلی کم شده است و شاید فقط با هزینه‌های جاری و نگهداشت نفت برابری کند.

سرمایه‌گذاری به پول نیاز دارد و چیزی هم از خارج از کشور جذب نشده است چون نگاه دولت این بود که غربی‌ها می‌آیند اما عملاً این اتفاق نیفتاده و تا زمانی که تحریم‌ها هست این اتفاق نخواهد افتاد.

 طوری جلوه می‌دهند که اشکال از نوع قرارداد است. در حالی که اصلاً نوع قرارداد مانع از ورود شرکت‌های خارجی نیست چنانکه در همان بیع‌متقابل اگر نرخ بازگشت سرمایه را بالا ببرید، انگیزه شرکت خارجی برای ورود به نفت ایران چند برابر می‌شود. مشکل این است که هیچ شرکت اروپایی و غیر اروپایی به دلیل آزار و اذیت‌هایی که آمریکا می‌کند جرأت ورود به نفت ما را ندارد.

اگر در بورس نیویورک باشند آنها را جریمه می‌کند. مدیران آنها را محاکمه و زندانی می‌کنند. چنانکه معاون توتال به من می‌گفت آمریکا 2 یا 3 روز مدیرعامل این شرکت را به دلیل ارتباط با ایران بازداشت کرده بود.

 به او گفته بودند چرا با ایران ارتباط دارید. آنها می‌ترسند و متأسفانه دولت‌های آنها هم هیچ اقدامی برای حمایت از این شرکت‌ها نمی‌کنند.


منبع : دانشجو
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 15283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *