۰

قیمت نفت آمریکا باز هم کاهش یافت

قیمت‌های نفت روز جمعه افزایش یافت اما نفت آمریکا برای کل هفته که معامله‌گران پیامدهای توفان هاروی بر تولید نفت و تقاضای پالایشگاهی در منطقه خلیج مکزیک را برآورد می‌کردند، برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت - عصر نفت
قیمت نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اکتبر در بازار نیویورک شش سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۴۷.۲۹ دلار درهر بشکه بسته شد. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه ۲.۸ درصد افزایش پیدا کرده بود، اما برای کل هفته ۱.۲ درصد کاهش ثبت کرد که پنجمین کاهش هفتگی متوالی بود.

بهای نفت برنت برای تحویل در نوامبر در بازار لندن ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۵۲.۷۵ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱.۵ درصد افزایش نشان داد.

در این بین، بهای معاملات بنزین برای تحویل در اکتبر ۳.۱ درصد یا ۱.۸ درصد کاهش یافت و در ۱.۷۴۸ دلار در هر گالن بسته شد. بهای معاملات بنزین روز پنج‌شنبه به بالاترین حد در بیش از دو سال گذشته صعود کرده بود. بنزین برای کل هفته حدود ۱۳.۴ درصد افزایش نشان داد که بزرگ‌ترین افزایش هفتگی از فوریه بود، اما بر مبنای ماه‌های آتی، بزرگ‌ترین افزایش هفتگی از مارس سال ۲۰۱۲ بوده است.

تحولات اخیر در بازارهای نفت در پی تعطیلی پالایشگاه‌های متعدد در منطقه خلیج مکزیک به دلیل خسارات ناشی از وقوع توفان هاروی که بخش‌های بزرگی از تگزاس و لوئیزیانا را از سیلاب پر کرده است، حاصل شد.

طبق گزارش اس اند پی گلوبال پلاتس، حدود ۲۲ درصد از مجموع ظرفیت پالایش آمریکا تا روز پنج‌شنبه تعطیل شده بود.

به گفته تحلیلگران کومرس بانک، وزارت انرژی آمریکا روز پنج‌شنبه برای برداشت یک میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک چراغ سبز نشان داد. به عبارت دیگر پالایشگاه‌ها نه تنها به دلیل به راه افتادن سیل فلج شدند بلکه در برخی موارد کمبود نفت خام به دلیل مختل شدن واردات و تولید نفت، به فعالیت آنها لطمه زده است.

اما برخی از تحلیلگران تردید دارند عرضه نفت از ذخایر استراتژیک تاثیر چندان بزرگی بر عرضه بنزین کشور داشته باشد.

آماری که روز جمعه از سوی گروه صنعتی بیکرهیوز منتشر شد، نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته بدون تغییر مانده است، اما این شرکت اعلام کرد که به دلیل وضعیت ناشی از توفان هاروی نتوانسته است تغییر شمار دکل‌ها در ۴۷ بخش تگزاس جنوبی را بررسی کند.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 18835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *