۰

افزایش 1 دلاری قیمت نفت

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۱ سنت معادل ۰.۹۷ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۷ سنت رسید.
قیمت نفت  | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تمرکز بازارها بر کمبود عرضه در آستانه فصل زمستان و دورنمای ضعف اقتصاد آمریکا قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه بالا برده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 91 سنت معادل 0.97 درصد افزایش به 94 دلار و 87 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 90 سنت معادل 1 درصد افزایش، 91 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

اطلاعات صنعتی در روز سه‌شنبه نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا حدود 1.6 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافته، در حالی که انتظار می‌رفت 300 هزار بشکه در روز پایین بیاید.
اما بازارها همچنان نگران ذخایر نفت خام آمریکا در کاشینگ اکلاهاما هستند. ذخایر در این قطب ذخیره سازی آمریکا به پایین‌تر از حداقل سطح کاربردی رسیده است.

پکاهش بیشتر ذخایر در کاشینگ که منطقه تحویل قراردادهای آتی نفت خام آمریکاست، می‌تواند باز هم قیمت نفت را بالا ببرد چون کمبود عرضه ناشی از کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس را تشدید می‌کند.از نظر عرضه، روسیه ممنوعیت موقت صادرات بنزین و گازوئیل را در این هفته تسهیل کرده اما ممنوعیت صادرات گازوئیل و بنزین باکیفیت هنوز پابرجاست.

از طرف دیگر، بازارها 40 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را باز هم برای مهار تورم افزایش دهد. طبق گفته نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، حدود 60 درصد احتمال دارد فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد دیگر تا پایان سال بالا ببرد و بعد آن را آنقدر ثابت نگه دارد تا نرخ تورم به هدف بانک مرکزی بازگردد.

بانک مرکزی انگلیس هم تصمیم گرفته نرخ بهره را حداقل تا ژوئیه سال آینده میلادی روی 5.25 درصد نگه دارد. اما بسیاری پیش بینی می‌کنند این بانک نرخ بهره را باز هم افزایش دهد.بالا رفتن نرخ بهره هزینه‌های وامگیری را افزایش داده، رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 36038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *