۰

در انتظار یک طوفان دیگر

شماری از پالایشگاه‌هایی که در منطقه گلف کاست آمریکا قرار دارند، به نظاره طوفان دوریان نشسته‌اند که به سمت فلوریدا در حرکت است و تا اواخر هفته به این منطقه خواهد رسید.
طوفان - میز نفت
طوفان - میز نفت
به گزارش میز نفت ، طوفان دوریان ممکن است پس از رسیدن به فلوریدا به سمت بخش شرقی خلیج مکزیکو حرکت کند.

یکی از تاسیساتی که حرکت طوفان دوریان را تحت نظر دارد، پالایشگاه نفت شرکت شورون به ظرفیت ۳۵۶ هزار و ۴۴۰ بشکه در روز در پاسکاگولای می‌سی‌سی‌پی است.

یک سخنگوی شرکت شورون به رویترز گفت: پاسکاگولا روند فعالیت این طوفان را زیر نظر دارد و مسیر و پیش بینی‌های مربوط به آن را به دقت دنبال می‌کند.

اما در لوییزیانا اوضاع فعلا آرام است و پالایشگاه‌ها به شکل عادی فعالیت می‌کنند و اپراتورها در آستانه ورود طوفان دوریان ترتیبات خاصی را اتخاذ نکرده‌اند.

مرکز ملی طوفان آمریکا هشداری را درباره وقوع طوفان در سواحل فلوریدا و بادهای قوی  که ساحل شرقی فلوریدا و پان‌هندل را تهدید می‌کنند، صادر کرده است.

شبکه سی ان ان خبر داده که طوفان فلوریدا با بادهایی به قدرت ۱۳۰ مایل در ساعت به فلوریدا خواهد رسید که به این ترتیب قوی‌ترین طوفان از زمان وقوع طوفان اندرو در فلوریدا در سال ۱۹۹۲ خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اگرچه پیش بینی شده امسال فصل طوفان آرام‌تری در مقایسه با سال گذشته خواهد بود اما تولیدکنندگان نفت و گاز در منطقه گلف کاست در آستانه وقوع طوفان بَری، فعالیت شماری از دکلهای خود را متوقف کردند. وقوع این طوفان باعث توقف تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز شد که معادل بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تولید گلف کاست در آبهای آمریکا بود.

گلف کاست حدود ۱۷ درصد از تولید نفت آمریکا را تشکیل می‌دهد. سال گذشته طوفان مایکل باعث توقف تولید بیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت به مدت چندین روز شد. سال پیش از آن فصل طوفان بسیار ویرانگر بود و مجموع ضرر صنعت نفت را به ۲۰۰ میلیارد دلار رساند که بزرگترین ضرر ناشی از طوفان در تاریخ این بخش بود.



منبع : ایسنا
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 24598
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *