۰
روزهای خوش نفتکش ها

کمبود مخازن ذخیره سازی را ببینید

شرکت کپلر، شرکتی که ذخیره‌سازی نفت را دنبال می‌کند گزارش داده است بیش از 20 میلیون بشکه نفت خام توسط تانکرها در ساحل غربی کالیفرنیا ذخیره‌شده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
میز نفت | با پر شدن مخازن ذخیره‌سازی نفت، نفتکش ها به میان آمده‌اند تا علاوه بر ذخیره‌سازی نفت خام، بنزین، گازوئیل و سوخت جت را در مخازن خود نگه دارند.



همین موضوع موجب افزایش کرایه نفتکش ها شده است به‌طوری‌که اجاره نفتکش ها دو برابر شده است. بیشترین افزایش برای نفتکش های کوچک است که بیشتر فرآورده به‌ویژه بنزین ذخیره می‌کنند، هزینه اجازه یک روز نفتکش کوچک بین 345 تا 610 هزار بشکه بنزین ظرفیت دارد به 112 هزار دلار در روز رسیده است.



جالب است هزینه اجاره نفتکش های VLCC اما کاهش پیداکرده و به رقم 167 هزار دلار در روز رسیده است.
طبق گزارش رایستا انرژی، ظرفیت جهانی ذخیره‌سازی نفت حدود 4 میلیارد و 300 میلیون  بشکه است که هم‌اکنون تقریباً پرشده و تا سه هفته آینده دیگر جایی برای ذخیره‌سازی نفت وجود ندارد.
 
شرکت کپلر، شرکتی که ذخیره‌سازی نفت را دنبال می‌کند گزارش داده است بیش از 20 میلیون بشکه نفت خام توسط تانکرها در ساحل غربی کالیفرنیا ذخیره‌شده است.


 
 تانکرها بیش از 20 میلیون بشکه نفت خام حمل می‌کردند ، و این باعث می‌شد بیشترین مقدار نفت خام تاکنون در ساحل غربی شناور شود. عربستان بیشترین میزان نفت خام را در نفتکش ها دارد. واشنگتن‌پست گزارش داده  20 فروند نفتکش که قرار است در ماه مه وارد آمریکا شوند 40 میلیون بشکه نفت خام همراه خوددارند.



کوشینگ اوکلاهاما تنها 20 میلیون بشکه جا برای ذخیره نفت دارند؛ همین موضوع موجب کاهش شدید قیمت نفت شد به‌طوری‌که قیمت نفت وست تگزاس آمریکا برای نخستین بار منفی شد و بهای هر بشکه نفت برنت نسبت به ابتدای سال 70 درصد کاهش یافت.



شرکت‌هایی که در حوزه ذخیره‌سازی نفت و فرآورده‌های نفتی فعال هستند،  موجودی انبارها را ردیابی می‌کنند؛ تصاویر ماهواره‌ای که این شرکت‌ها منتشر کردند نشان می‌دهد سایه‌های موجود در مخازن نفت را اندازه‌گیری کردند که بیانگر این مهم است که بیشتر مخازن پر هستند.
 
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 27104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *