۰

قیمت نفت چرا افزایش یافت؟

ادامه تنش ها در لیبی و اوکراین از یک سو و انتشار آمارهای مثبت درباره اقتصاد آمریکا از سوی دیگر، سبب شد بهای نفت در معاملات روز جمعه (دوم خرداد ماه) با افزایش رو به رو باشد.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز،درگیری در اوکراین و لیبی و همچنین انتشار خبرهای مثبت درباره اقتصاد آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، مهمترین عوامل تثبیت بهای شاخص نفت خام برنت در حدود ۱۱۰ دلار برای هر بشکه بودند.

افزایش ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز از دیگر نشانه های بازگشت رونق به اقتصاد جهان و افزایش تقاضا برای نفت خام بود و به افزایش بهای این کالا کمک کرد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت بدون تغییر در سطح ۱۱۰ دلار باقی ماند. بهای این کالا در معاملات میان روز پنج شنبه (سوم خرداد ماه) تا مرز ۱۱۱ دلار و چهار سنت نیز پیش رفته بود. بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۶۱ سنت افزایش، به ۱۰۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.

داده های نشان دهنده افزایش آغاز ساخت و ساز مسکن در آمریکا و رسیدن این آمار به بالاترین سطح در چهار هفته اخیر، از جمله عوامل مؤثر در رشد بهای نفت در این کشور بود.

رسانه های لیبی اعلام کردند که معترضان، مقر شرکت اداره کننده پایانه بریقه را تصرف کرده اند. این تأسیسات، تنها پایانه ای بود که در جریان شورش های مردمی در شرق لیبی به تعطیلی کشیده نشده بود.
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *