۰

10 شرکت پر درآمد نفتی جهان+جدول

داده های فوربس نشان می دهد که کرونا باعث از دست دادن درآمدهای زیادی از شرکت های نفتی شده که بیشترین ضرر را شرکت رویال داچ شل داشته است.
سکوی نفتی | میزنفت
سکوی نفتی | میزنفت
به گزارش میز نفت ، لیست ۲۰۰۰ فوربس جهانی « Forbes Global ۲۰۰۰ » نشان می دهد که فروش عمده شرکت های بزرگ نفت و گاز در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است به خصوص در زمانی که قیمت های نفت خام با سقوط شدید به محدوده منفی قیمت در معاملات منفی رسید و رکودی تاریخی را ثبت کرد.

به عنوان مثال، درآمد رویال داچ شل  به بیش از نیمی از فروش سال ۲۰۱۹ رسید و فروش اگزون موبیل ایالات متحده برای سال ۲۰۲۰ ۳۵ درصد نسبت به سال قبل آن کاهش یافته و درآمد شرکت شورون «Chevron » نسبت به سال ۲۰۱۹ ۴۰درصد  کاهش یافته است.

اما دو شرکت چینی، پتروچینا و سینوپک که  به دلیل بهره مندی از مهار موفقیت آمیز چین در اپیدمی کوئید ۱۹، در فهرست بزرگترین شرکتهای نفت و گاز جهان قرار گرفته اند؛ با وجود عملکرد بهتر از همتایان خود در سراسر جهان درآمد آنها در سال گذشته باز هم  ۲۵ تا ۳۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بود.

 همچنین عربستان سعودی در رتبه سوم جهان با درآمد ۲۲۹.۷ میلیارد دلار و پس از آن "BP" قرار گرفت.

"گازپروم" روسی در مکان نهم این لیست قرار گرفت، در حالی که "ماراتن پترولیوم" آمریکایی پس از حذف "روس نفت" روسیه در مقام و رتبه ۱۰ لیست بزرگترین شرکت های نفتی جای گرفت.
 
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 30006
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *