۱
وقتی دهکردی دو دستماله می رقصد

واگذاری شبانه یک پروژه

در حالی که مبینی دهکردی، خود را نیروی فکری ستاد محسن رضایی می داند، اما تا اخرین لحظه دست از خدمت به زنگنه بر نمی دارد.
واگذاری شبانه یک پروژه
به گزارش میز نفت، «GHP» پروژه‌ای پژوهشی با اعتبار  ١٥٠٠ میلیارد ریال كه پیش از برکناری «محسن دلاويز» از مدیریت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با طی مراحل قانونی و برگزاری مناقصه به برنده آن یعنی پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده بود؛ يعني همان مرکزی که مرحله پایلوت آن را با موفقیت به پایان رسانده بود.

اما بلافاصله پس از انتصاب «علی مبینی دهکردی»، چهره اصلی پروژه ضد امنیتی «دنا» به سِمَت مدیرعاملی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت موضوع تغییر می‌کند. همان زمان اين پرسش مطرح بود که چرا فردی که هیچ تجربه و حتی کوچک‌ترین آگاهی از موضوع‌های بهینه‌سازی ندارد از سوی «آقای همیشه وزیر» به سِمَت چنین شرکتی که اهمیت آن با توجه به شرایط نامطلوب مصرف انرژی در کشور، دو چندان شده است،منصوب می‌شود!؟

نکته اینجاست که علی میینی دهكردی بلافاصله پس از انتصاب، مسیر پروژه «GHP» را تغيير می‌دهد و با بهانه تغییر شرح خدمات، این پروژه را از پژوهشگاه صنعت نفت خلعیت و آن را برای پر کردن ۱۲ ساعت کار جدید «مادام‌الوزیر» منتقل می‌کند؛ یعنی به مقصد انستیتو نفت دانشگاه تهران! همان جایی که زنگنه در دوره دولت پیشین به‌عنوان مرکز فعالیت خود برگزیده بود!

پس از این ماجرا و اعتراض کارشناسان و مجریان طرح در پژوهشگاه صنعت نفت، علی‌رغم وجود مستندهای قانونی این امر، «جعفر توفیقی داریان» به دستور مستقیم آقای وزیر از شكایت بر علیه شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت صرفه‌نظر و موضوع را مختومه فرض می‌کند.

اکنون بر همگان آشکار می‌شود که انتصاب‌ها در وزارت نفت بر اساس چه معیارها و سیاست‌های انجام شده است و ترجمان شایسته‌سالاری در این سیستم پدرخواندگی چیست!

 
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 30121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *