۰

تاثیر حملات سایبری در نقل و انتقال نفت در اروپا

میز نفت - نقل و انتقال نفت به بزرگترین قطب نفت اروپا با ادامه تلاشهای چهار شرکت نگهداری و توزیع سوخت برای ازسرگیری فعالیتهایشان پس از حملات سایبری، حداکثر به مدت یک هفته به تاخیر افتاده است.
حمله سایبری | میز نفت
حمله سایبری | میز نفت
به گزارش میز نفت ، از پایان هفته پیش شرکت پایانه نفتی "اویل تنکینگ" و شرکت بازرگانی نفت "مابانفت" که متعلق به شرکت "مارکوارت اند باهل" آلمان هستند، هدف حمله هکرها قرار گرفتند. شرکتهای "سی تنک" بلژیک و شرکت "ایوس" هلند هم تحت تاثیر این حملات قرار گرفتند.

این شرکتها مجبور شدند بعضی از فعالیتهایشان را متوقف کنند که روی جریان نفت در هلند، بلژیک و سراسر آلمان تاثیر گذاشت. مشخص نیست آیا حملات سایبری با این اتفاق مرتبط بوده است یا خیر.

روزنامه آلمانی هندلزبلات گزارش کرد شرکتهای "اویل تنکینگ" و "مابانفت" هدف حمله باج افزاری قرار گرفته اند. این شرکت مجبور شدند اوایل هفته گذشته برای فعالیتهایشان در آلمان وضعیت فورس ماژور اعلام کنند و در نتیجه، غول نفتی شیل نفت خود را به مسیرهای دیگری منتقل کرد.

 رویترز گفت: پمپ بنزینها فعالیت عادی دارند اما بارگیری تانکرهای سوخت همچنان مشکلاتی دارد.

شرکتهای "سی تنک" و "ایوس" مخازنی در داخل و پیرامون قطب نفتی آمستردام-روتردام-آنتورپ دارند و مشکلات آنها به ازدحام در بیرون بندر منجر شده است. دستکم هفت کشتی حامل سوخت منتظر بارگیری در آنتورپ هستند. قایقهای کوچکی که بین بنادر و در رودخانه راین سوخت جا به جا می کنند هم گرفتار تاخیر شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت سی تنک پنج مکان را در بندر آنتورپ اداره می کند و از روز یکشنبه ناچار شد ظرفیتش را کاهش دهد. یک منبع آگاه گفت: آنها تا روز جمعه به وضعیت عادی برگشته اند اما نه با سرعت کامل. شرکت ایوس هم روز جمعه اعلام کرد با تاخیرهایی در پایانه هایش در هلند، بلژیک و مالت روبرو شده است.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 32437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *