۰

مذاکرات آرامکو برای ساخت پالایشگاه در چین

میز نفت - شرکت آرامکوی عربستان و شرکت صنایع دفاعی نوریکوی چین مذاکرات برای ساخت یک مجتمع پالایشگاهی ۱۰ میلیارد دلاری را که در ۲۰۲۰ به دنبال سقوط قیمت نفت متوقف شده بود، از سر گرفته‌اند.
ارامکو | میز نفت
ارامکو | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، شرکت آرامکوی عربستان مذاکرات برای ساخت یک پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی چندمیلیارددلاری در چین را از سرگرفته‌است.شرکت آرامکو در حال مذاکرات مقدماتی در مورد ساخت تاسیسات پالایشی در استان لیائونینگ‌ در شمال شرق چین با شرکایی از جمله شرکت صنایع دفاعی نوریکوی چین است.

مذاکرات درمورد این قرارداد 10 میلیارد دلاری در 2020 و به‌دنبال سقوط قیمت نفت در آغاز همه‌گیری کرونا متوقف شد و حالا با نزدیک شدن قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار، آرامکو منابع مالی کافی برای سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بازار صادرات خود را دارد.

روابط بین چین و عربستان به‌دنبال افزایش نیاز پکن به نفت تقویت شده‌است. عربستان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت خام به چین در سال گذشته میلادی بوده‌است.

آرامکو 20 درصد از سهام شرکت پالایشگاهی هند را می‌خردبه‌نظر نمی‌رسد این قرارداد در کوتاه‌مدت بسته شود و مشخص نیست چقدر از طرح اصلی آن هنوز باقی باشد.هیچکدام از شرکت‌های آرامکو و نوریکو پاسخی در این‌مورد نداده‌اند.

شرکت آرامکوی عربستان و نوریکوی چین در 2017 قراردادی برای ساخت یک پالایشگاه جهت فرآوری روزانه 300 هزار بشکه نفت خام امضا کردند. این دو شرکت همچنین قصد ساخت یک کارخانه برای تولید 1.5 میلیون تن در سال اتیلن را داشتند.

شرکت آرامکوی عربستان هزینه‌های خود در 2020 را کاهش داد و بسیاری از پروژه‌های خود را متوقف کرد تا سود سالیانه 75 میلیارد دلاری خود را حفظ کند. درآمد این شرکت در سال جاری میلادی افزایش‌یافته و به بالاتر از سود فصلی این شرکت در سه‌ماهه‌های دوم و سوم رسیده‌است.آرامکو قصد دارد شبکه جهانی پالایشگاهی خود را گسترش داده و تا 2030 روزانه 10 میلیون بشکه نفت پالایش کند.



منبع : تسنیم
 
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 32470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *